جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 مرداد 1396     
معایب خروج قیمت گذاری خودرو از حیطه شورای رقابت

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند قیمت گذاری خودرو گفت : در حال حاضر شرایط برای خروج قیمت گذاری خودرو از حیطه شورای رقابت فراهم نیست.

 

حمید گرمابی با اشاره به معایب خروج قیمت گذاری خودرو از حیطه شورای رقابت اظهار داشت : با آزاد سازی قیمت خودرو و واگذاری آن به بازار احتمال افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان بیشتر می شود و کنترل آن از دست مسئولین خارج خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: خروج قیمت گذاری خودرو از حیطه شورای رقابت به نفع مصرف کنندگان نخواهد بود و در شرایط کنونی اقتصاد کشور زیان های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: البته کاهش تعرفه ها و رقابتی شدن خودروهای داخلی می تواند منجر به فراهم سازی بازار رقابتی شود بنابراین برای خروج قیمت گذاری خودرو از حیطه شورای رقابت ابتدا باید خودروهای داخلی رقابتی شوند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراهم سازی بستر حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودروسازی ایران اذعان داشت: زیرساخت های لازم برای حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودروسازی ایران فراهم است ولی نباید تنش های سیاسی بین کشورها منجر به ایجاد نگرانی برای سرمایه گذاران شود تا تمایل آنها به حضور در بازار خودرو ایران بیشتر شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: