جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 آذر 1393     
تحقق تدریجی تفکیک پسماند در مبدا ثمره تلاش جهادی سازمان مدیریت پسماند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز ،مدیریت بهینه پسماندها و برنامه ریزی هدفمند در جهت ارتقاء سیستماتیک آن می تواند در زمینه کاهش مشکلات موجود و بالا بردن سطح سلامت شهروندان تاثیرات مطلوب و بسزایی داشته باشد. سازمان مدیریت پسماند با کوشش و تلاش فراون و بکارگیری علوم و تکنولوژی روز اقدامات گسترده و گامهای موثری را در زمینه حفظ و ارتقاء بهداشت و سلامت شهروندان برداشته است .

پردازش 100درصدی پسماندها، افزایش ظرفیت فراوری و پالایش کود کمپوست، ساخت پروژه های هاضم و ریجکت سوز ، پیاده سازی سیستم نوین ارزیابی و انتخاب پیمانکاران، اجرای طرح مکانیزه جمع آوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی کم حجم در مناطق و... از جمله مواردی است که این سازمان در جهت سلامت شهروندی به اجرا درآورده است.

حسن کریمیان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، با اشاره به تنوع و گستردگی فرهنگ، آداب و رسوم وسبک زندگی و همچنین وجود بافتهای مختلف و استقرار جمعیت زیاد ساکن و شناور بعنوان پایتخت کشور، مدیریت پسماند راکاری سخت و پیچیده و در عین حال بسیار مهم عنوان نموده و تحقق مطلوب و بهینه آن را تنها با تلاش ، همت و یکدلی کارکنان فعال در این حوزه و شهروندان مطرح کرد.

کریمیان ضمن اشاره به تاکیدات شهردار محترم تهران در زمینه تفکیک پسماند در مبدا خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت پسماند در زمینه فرهنگ سازی در خصوص تفکیک از مبدا بیش از 15 سال است که با روش هایی از قبیل آموزش چهره به چهره، برگزاری کارگاه های آموزشی و بهترین از دوریختنی ها، توزیع بسته های آموزشی - تشویقی شامل لوازم التحریر، بروشور اطلاع رسانی وآموزشی، کتاب هایی با مفهوم مدیریت پسماند، سی دی های آموزشی در بین شهروندان و همچنین توزیع مخازن مخصوص پسماند خشک در شهرکها و مجتمع های مسکونی و تجاری و اجرای تئاتر های آموزشی شاد در فرهنگ سرا ها، مهدهای کودک، مدارس و... با موضوع مدیریت پسماند فعالیت نموده است و اخیرا" نیز ضمن اجرای طرح پایلوت تفکیک پسماند از مبدا در 12 ناحیه منتخب شهر و ایجادهماهنگی و تعامل بین معاونين امور شهری و اجتماعي و فرهنگي مناطق مربوطه و سازمان مدیریت پسماند موفقیت های چشمگیری را در این زمینه بدست آورده، بطوریکه میزان تفکیک پسماند در مبدا در مناطق مذکور افزایش داشته است

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، با اشاره به حفظ و ارتقاء سلامت شهروندی که مهمترین اهداف این سازمان می باشد، سامانه تولید برق از پسماند شهری به روش هاضم، تصفیه خانه شیرابه پسماند، احداث نیروگاه زباله سوز و تولید کمپوست گرانوله از پسماند را از جمله تلاش های زیست محیطی این سازمان عنوان نمودند که منتج به بازگشت سرمایه ها به چرخه تولید و رونق اقتصاد کشور خواهد شد.

کریمیان در ادامه، با تاکید بر ضرورت اعتماد سازی ، جلب مشارکتهای مردمی و استفاده از ظرفیت ها، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد نظیر NGO ها افزود: دیدگاه و اولویت اصلی این سازمان کاهش حداکثری تولید پسماند و افزایش حداکثری بازیافت مواد می باشد که این مهم هم از لحاظ فرهنگی – آموزشی برای بخش های درون و برون سازمانی و فراهم آوری امکانات خدمات رسانی به شهروندان و هم از لحاظ امکانات پردازش و بازیافت این سازمان را به سمت اهداف عالیه مدیریت شهری سوق می دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: