جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
آموزش فرهنگ ترافيك از حوادث و سوانح رانندگي جلوگيري مي‌كند

به گزارش گروه پارلمان شهرداری نیوز ،عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي آموزش فرهنگ ترافيك به شهروندان به خصوص دانش آموزان را اقدامي بسيار پسنديده دانست و گفت: تا كنون در ايران به دليل كوتاهي مسئولان به اين مسأله اهميت لازم داه نشده در حالي كه در بسیاری از كشورهاي دنيا آموزش فرهنگ ترافيك امري ضروري است.  

 

دكتر جواد هروي افزود: فرهنگ‌سازي ترافيك به عموم شهروندان اعم از دانش‌ آموزان و دانشجويان و حتي عابران پياده امري ضروري است.

 

وي با اشاره به خسارات ناشي از بي توجهي به آموزش فرهنگ ترافيك، اظهار كرد: متاسفانه تا کنون هيچ‌گونه سياست‌گزاري در اين خصوص اتخاذ نشده و اين بي توجهي مسئولان، موجب خسارت به عموم شهروندان به خصوص كودكان شده است.

 

هروي با بيان اين كه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در نظر دارد سياست‌هايی را در خصوص آموزش فرهنگ ترافيك اتخاذ نمايد، تصريح كرد: چنان‌چه در زمينه ترافيك قانون‌گزاري صحيحي صورت مي‌گرفت، از بروز بسیاری از معضلات ترافیکی و نیز خسارات ناشي از بي اطلاعي شهروندان از موضوعات ترافيكي جلوگيري مي‌شد.

 

وي با اشاره به اين كه آموزش فرهنگ ترافيك نوعي پيشگيري از حوادث و سوانح رانندگي محسوب مي‌شود، اضافه كرد: گرچه آموزش‌هاي شفاهي به دانش‌آموزان مي تواند تأثيرگذار باشد اما چنان¬چه مطالب آموزشي به صورت مكتوب و تصويري ارائه شود، قطعاً به درك و فهم بيشتر اين مطالب كمك خواهد كرد.

 

هروي با بيان اين كه آموزش فرهنگ ترافيك به كودكان از طرق مختلف از جمله از طريق كتب درسي امري ضروري است، گفت: در اين آموزش‌ها نحوه صحيح حركت در محيط های شهري و در بين انبوه خودروها به كودكان ‌بايد در اولويت قرار گيرد.

 

نماينده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تاكيد بر اين كه حتي لازم است رانندگان در زمینه رعايت حال عابران پياده مورد آموزش قرار گيرند، خاطرنشان كرد: متأسفانه ايران از معدود كشورهاي دنياست كه در آن حقوق عابران پياده مورد توجه قرار نمي‌گيرد و البته تا کنون هيچ‌گونه اقدامي هم در اين خصوص صورت نپذيرفته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: