جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 آذر 1393     
قرن بیست و یکم در بعد اقتصادی و سیاسی، قرن آسیا است

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های بین شهری و همچنین همکاری ها در سطح قاره آسیا میان ایران و چین، گفت: بدون شک قرن بیست و یکم در بعد اقتصادی و سیاسی، قرن آسیا است و همکاری شهرها با یکدیگر برای توسعه عرصه سیاسی و اقتصادی الزامی است.

محمد باقر قالیباف که به منظور شرکت در مجمع شهرداران آسیایی به شهر هایکو سفر کرده است، بعد از ظهر دیروز با نی چیانگ شهردار این شهر دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان این دیدار شهردار تهران با تاکید بر اینکه رابطه ایران و چین در همه ابعاد یک رابطه بسیار قدیمی و مستحکم است، گفت: دو کشور تاکنون در بخش های مختلف و در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هماهنگی داشته اند.

قالیباف با اشاره به امضای پیمان خواهرخواندگی تهران و پکن در سال گذشته، ابراز داشت: لازم است که همکاری های بین شهری و همچنین همکاری ها در سطح قاره آسیا بین ایران و چین توسعه پیدا کند.

وی در ادامه تاکید کرد: بدون شک قرن بیست و یکم در بعد اقتصادی و سیاسی، قرن آسیا است و همکاری شهرها با یکدیگر برای توسعه عرصه سیاسی و اقتصادی الزامی است.

شهردار تهران همچنین گفت: در سال 2008 که ایده شهرداران کلانشهرها و پایتخت های آسیایی مطرح شد، ریشه اصلی این اجلاس افق آینده آسیا در معادلات اقتصادی و سیاسی بود چرا که بدون همکاری خوب میان شهرها، حتما دولت های ملی قادر به ایجاد یک ارتباط عمیق فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نخواهند بود.

محمدباقرقالیباف ضمن دعوت از از شهردار هایکو به منظور سفر به تهران، گفت: تهران یک شهر مرکزی است که با بیش از 10 میلیون جمعیت به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران شناخته می شود؛ این شهر همچنین یک شهر سیاسی، اقتصادی و دانشگاهی با ویژگی های خاص و برجسته است.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: مهم ترین ویژگی فرهنگی تهران آن است که همه فرهنگ های کشور در این شهر متمرکز هستند و از این منظر دیدن تهران به معنای دیدن ایران است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در طول دوره ریاست شهردار هایکو بر مجمع شهرداران آسیایی، شهرهایی بیشتری از آسیا به این مجموعه و سازمان آسیایی ملحق شوند چرا که فرصت ها و چالش های شهرهای آسیایی از نظر اقتصادی و فرهنگی بسیار نزدیک به یکدیگر است.

در جریان این دیدار نی چیانگ، شهردار هایکو نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور شهردار پایتخت جمهوری اسلامی ایران به عنوان موسس مجمع شهرداران آسیایی در چهارمین دوره اجلاس AMF به ارایه گزارشی از تحولات این شهر پرداخت.

وی تاکید کرد: شهر هایکو در جنوبی ترین قسمت چین قرار گرفته و زیر تابیعت استان هاینان به شمار می رود؛ این شهر با جمعیت دو میلیون و سیصد هزار نفر یک شهر توریستی محسوب می شود که بیشترین صنعت آن کشاورزی است.

شهردار هایکو در ادامه عنوان کرد: شهر هایکو یک منطقه کشاورزی و صنعتی است که بیشترین فعالیت آن در زمینه بنادر صورت می گیرد؛ این شهر مرکز سیاسی و فرهنگی استان هاینان به شمار می رود که یک سوم درآمد کل استان متعلق به این شهر است.

نی چیانگ با تقدیر از شهردار تهران به منظور تاسیس مجمع شهرداران کلانشهرهای آسیایی، تاکید کرد که در دوره ریاست جدید این مجمع، بر مبنای هدف اصلی کنفرانس کلانشهرهای آسیایی اقدام خواهد شد تا ارتباط شهرهای آسیا با یکدیگر توسعه پیدا کند.

شهردار هایکو در پایان ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه همکاری مشترک میان دو شهر، ابراز امیدواری کرد که ایران و چین نیز در زمینه فرهنگی و تجاری ارتباط و همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: