جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 آذر 1393     
شهر تهران نیازمند بهبود رفتارهای محیط زیست و اداره شهر با مدیریت مردم است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مراسم طرح همیاران محیط زیست شهری امروز با حضور چمران، شاعری، حافظی، و باقرصاد در سالن ایران زمین شهرداری تهران برگزار شد.

محمد علی شاعری مدیر عامل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران گفت: اولین جایی که سهم اعظم خسارات وارده در محیط زیست کلان شهر تهران ناشی از رفتارهای نادرست زیست محیطی در جامعه شهروندی است و قطعا بدون ایجاد بسترها و پایه های فرهنگی محکم و بنیادین هرگونه اقدام در جهت بهبود وضعیت محیط زیست کلان شهر تهران موقتی و در بسیاری از موارد بی‌اثر خواهد بود، از این رو انتقال مفاهیم آموزشی به صورت دقیق، علمی و به روز و بر اساس نیاز جامعه امری ضروری است.

وی افزود: از این رو با توجه به رسالت فساد محیط زیست و توسعه پایدار در ساختن، ترمیم و بهبود وضعیت محیط زیست شهر تهران(تغییر رفتار زیست محیطی شهروندان) و بستر سازی دقیق و همه جانبه فرهنگی جامعه کلان شهر تهران از طریق ایجاد الگوهای رفتاری صحیح زیست محیطی به تفکیک گروه‌های هدف از مهم‌ترین وظایف این ستاد قرار گرفته است.

شاعری عنوان کرد: مهمترین اولویت‌های کلان شهر تهران در حوزه محیط زیست مدیریت آلودگی هوا،‌مدیریت آلودگی آب و کاهش تولید فاضلاب، مدیریت و کاهش تولید پسماند و مدیریت آلودگی خاک،‌مدیریت مصرف آب، مدیریت مصرف انرژی،حفاظت از تنوع زیستی و گسترش فضای سبز است.

وی یادآور شد: با برگزاری آئین تجدید پیمان همیاران محیط زیست شهری با مدیریت شهری اجرای طرح همیاران در دو فاز آغاز می‌کنیم که فاز اول طرح همیاران محیط زیست شهری ویژه کودکان و نوجوانان، با مجری گری هسته مرکزی همیاران محیط زیست شهری و در فاز دوم طرح همیاران با گروه مخاطب بزرگسال در سطح مناطق 22 گانه اجرا می‌شود.

مدیر عامل سازمان محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران با اشاره به اجرای طرح همیاران محیط زیست شهری ویژه کودکان و نوجوانان اظهار داشت: انتخاب مدارس توسط مناطق 22 گانه و تشکیل یگان‌های دانش آموزی با محوریت‌ هوای پاک و مدیریت مصرف انرژی،‌آب پاک و همیشگی، زمین پاک با مدیریت پسماند،حفظ محیط طبیعی و فضای سبز است.

وی با اشاره به اینکه تهران یکی از امن‌ترین، زیباترین و با آرامش ترین شهرهای دنیاست افزود: تهران جایی که بهترین وخوبترین مردم دنیا در آن زندگی می‌کنند. به همین دلیل  باید این شهر را از تمام ناپاکی‌ها پاک کنیم.

شاعری بیان داشت: تنها با پول نمی‌شود شهر تهران را اداره کرد و باید مردم را در مدیریت شهری وارد کرد تا آنها هم بتوانند شهر تهران را از آلودگی‌ها پاک کنند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده تهران به یک شهر پاک در دنیا تبدیل شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: