جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 آذر 1393     
ثبت نام 40 هزار ثبت نام برای نوسازی تاکسی های فرسوده

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی  و شهری شهرداری نیوز،سرپرست اتحادیه تاکسی رانی‌های شهری کشور گفت: از 40 هزار ثبت نام صورت پذیرفته جهت نوسازی تاکسی در کشور تنها موفق به تحویل 2 هزار دستگاه تاکسی شده‌ایم.

کوروش عابدینی سرپرست اتحادیه تاکسی رانی‌های شهری کشور در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود با بیان اینکه تاکسیرانی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است افزود: اما خدمات رسانی بهتر به مردم نیازمند اجرایی نمودن برخی اقدامات است.

وی کاهش آلودگی هوا و آلاینده‌های تاکسی‌های فرسوده را یکی از مهمترین برنامه های سازمان تاکسی‌رانی‌ها و مدیریت سوخت عنوان کردو اظهار داشت: هر یک از سازمان‌های تعریف شده جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی باید مطابق ضوابط و مقررات خود در اجرایی نمودن این برنامه‌ها گام بردارند.

سرپرست اتحادیه تاکسی رانی‌های شهری کشور برخی مشکلات مدیریتی و سلیقه ‌ای در این میان را مانع از نوسازی سریع تاکسیرانی به عنوان مهمترین نیاز و اولویت جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از سازمان ها نسبت به سیاست‌های کلان کشور بی‌توجه هستند و این سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای مردم شده است.

عابدینی به نیاز نوسازی 70 هزار تاکسی در سطح کشور اشاره نمود و تصریح کرد:هرچند در قرار داد اولیه ستاد سوخت کشور با نوسازی 30 هزار دستگاه تاکسی موافقت نموده و قراردادهایی را با خودروسازان در این زمینه منعقد کرده است اما از 40 هزار ثبت نام صورت پذیرفته جهت نوسازی تاکسی‌ها در سراسر شهرهای کشور تنها 2 هزار تاکسی به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه 70 هزار خودروی فرسوده در کشور یکی از مهمترین عوامل آلودگی محسوب می‌شود گفت: هر چند 40 هزار ثبت نام صورت گرفته جهت نوسازی ناوگان تاکسی رانی می‌تواند گام موثری در راس این معضل محسوب شود اما باید گفت: تحویل 2 هزار دستگاه تاکسی با سیاست های دولت و نیز خواست مردم در این زمینه مغایر است.

سرپرست اتحادیه تاکسی رانی‌های شهری کشور یکی از عوامل موثر در تاخیر فرآیند واگذاری را فعالیت‌های ستاد سوخت و عدم واگذاری بخشی از برنامه‌ها به بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: مشکل دیگر عدم ارائه تسهیلات در نظر گرفته شده جهت نوسازی تاکسی‌ها به متقاضیان است که متاسفانه بانک صادرات به عنوان بانک عامل از پرداخت این مبلغ به متقاضیان امتناع می‌ورزد.

عابدینی ادامه داد: سیاست‌های خاص منطقه‌ای و محله‌ای حاکم در بانکها یکی دیگر از عوامل موثر در سرعت  بخشیدن به این برنامه دولت است در حالی که عدم پرداخت برخی بدهی‌ها و معوقات بانک‌ها از هیچ ارتباطی با تاکسیرانان برخوردار نبوده و بر خلاف انتظار بانک‌ها جهت ارائه ضمانت در زمان دریافت تسهیلات به جهت تردد خودرو در داخل محدوده شهر و قوانین تعریف شده در این زمینه نیازی به ارائه ضامن از سوی متقاضیان نیست.

وی نوع خودروی تعریف شده جهت نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی را سمند  ESسون عنوان کرد و اظهار داشت: عدم تنوع در ارائه تاکسی و نیز مشکلات مطرح در زمان ثبت نام و نیز مراجعه به بانک جهت واریز مبلغ مسئله‌ دیگری است که باید به آن اشاره نمود.

سرپرست اتحادیه تاکسی رانی‌های شهری کشور با بیان اینکه امیدواریم به جهت مشکلات بوجود آمده به خاطر نشان کرد: برخی مسائل واسطه‌ای، فرآیند نوسازی به وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها در بحث حمل و نقل درون شهری و به وزارت راه در بحث برون شهری واگذار شوند افزود: به طور کلی عدم تنوع خودرو و فراهم نبودن شرایط اسقاط خودرو و اصالت خودرو و نیز مشکلات مطرح در ارائه تسهیلات توسط بانک سبب شده تا فرآیند واگذاری با تاخیر مواجه شود به گونه‌ای که هم اکنون فرآیند اسقاط تا تحویل خودرو مستلزم گذشت زمان40  روزه است و این در حالی است که این فرآیند باید در مدت زمان بسیار کوتاهی صورت پذیرد.

عابدینی در اظهار داشت:هرچند هر هفته حدود 15نامه در خصوص اسقاط خودرو به ستاد سوخت ارسال می‌شود اما متاسفانه این مسئله هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی تصریح کرد: بانکها باید در نظر داشته باشند بدهی‌های میلیاردی آنان هیچ ارتباطی با تاکسی‌ها و تاکسی‌رانان نداشته چرا که هویت و تردد تاکسی‌ها در سطح شهر طراحی شده است.

سرپرست اتحادیه تاکسی رانی‌های شهری کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه متوسط درآمد رانندگان در شهری نظیر تهران در حدود یک میلیون تومان برآورد شده است اقساط 500 هزار تومان این تسهیلات در صورت ارائه خود سبب ایجاد فشار به این افراد خواهد شد و بانکها و سازمان‌های عامل نباید در صدد تحمیل فشار دیگر بر این افراد باشند ضمن اینکه در این راستا کاهش‌ مالیات ونیز ارائه تحقیقات ویژه به رانندگان امری  ضروری است.

عابدینی با بیان اینکه تاکسی نباید به عنوان اصلی‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی در سطح شهر تلقی شود افزود: با توجه به تعریف سرانه‌ 25 درصدی برای تاکسی‌ها متاسفانه این سرانه در برخی از شهرهای کشور به 40 درصد افزایش یافته و این درحالی است که بیشترین حجم جابجایی شهروندان باید از طریق مترو و اتوبوس صورت پذیرد.

وی یکی از سیاستهای دیگر اتخاذ شده جهت نوسازی سازمان تاکسی‌رانی را بحث ورود 140 هزار تاکسی و ون عنوان کرد و اظهار داشت: از این میان 80 هزار ون در نظر گرفته شده است که اکثر آنها هیبریدی و یا گاز سوز خواهد بود.

سرپرست اتحادیه تاکسی رانی‌های شهری کشور یارانه مورد نیاز جهت ورود تاکسی و ون هیبریدی رابه ترتیب در حدود 62 هزار و 93 هزار یورو دانست و افزود: با توجه به شرایط خاص حاکم در این زمینه ورود خودروهای هیبریدی ابتدا در مناطق آزاد خواهد بود .

عابدینی تصریح کرد: هرچند خودروهای هیبریدی می‌توانند به عنوان فرآیند موثر در کاهش آلودگی هوا نقش ایفا کنند اما با توجه به شرایط تحریم کشور و بحث اقتصاد مقاومتی بهتر است جز در شهرهایی که امکان استفاده از خودرو سمند ES سون در آن وجود ندارد نظیر اهواز و یا مناطق آزاد همچون بندر انزلی از خودروی داخلی استفاده کنیم.

وی بدهی دولت به خودروسازان را یکی دیگر از عوامل موثر جهت عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه در زمینه بانکها نیز تمایل بانکها به سوددهی بالا مهمترین عاملی است که ارائه تسهیلات از سوی بانک صادرات به متقاضیان را با مشکل مواجه کرده درحالی که ارائه سند در بانکها به عنوان ودیعه می‌تواند مشکل ضامن را حل کند.

سرپرست اتحادیه تاکسی رانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه بیش از 80 درصد از برنامه‌های موثر در زمینه هوشمند سازی ناوگان تاکسی رانی به مرحله اجرا نرسیده است افزود: متاسفانه یکی از بزرگترین افتخارات سازمان مدیریت سوخت ابطال 4 هزار کارت سوخت است در حالی که این نه به معنای مدیریت سوخت بلکه به معنای مدیریت کارت سوخت بوده چرا که هر روز شاهد افزایش مصرف بیشتر سوخت و آلودگی هوا هستیم.

عابدینی اظهار داشت: اجرای طرح تبلیغات برای تاکسی‌ها ضمن اینکه می‌تواند عاملی جهت ارائه خدمات بخش خصوصی باشد می‌تواند در افزایش  درآمد رانندگان نیز موثر گردد.

وی از آغاز به کار رادیو تاکسی به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های اتحادیه تاکسی رانی های شهری یاد و خاطر نشان کرد: مردم از طریق رادیو تاکسی می‌توانند ضمن نظارت بر خدمات تاکسی‌ها با آموز‌ش‌های لازم در این زمینه آشنا شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: