جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 آذر 1393     
عکس/ دیدار با یاران قدیمی

 

جهان نیوز: عکسی که می بینید، شهید "مهدی باکری" فرمانده محبوب رزمندگان آذربایجانی را در حال زیارت گلزار شهدای شهرستان "خوی" نشان می دهد. بسیجیان و پاسداران "خوی" در قالب "لشگر۳۱ عاشورا" در میادین نبرد حاضر می شدند و اکثریت آنان از نیروهای تحت امر شهید "مهدی باکری" بودند.

"مهدی باکری" از پایه گذاران "لشگر عاشورا" به شمار می رود اما خودش، دومین فرمانده این لشگر است. "لشگر۳۱ عاشورا" یکی سه لشگر اصلی سپاه پاسداران در عملیات های آفندی بزرگ در سال های جنگ محسوب می شود. رزمندگان این لشگر به دو خصیصه شهرت داشتند: خط شکنی در سخت ترین محورها و عشق بسیجی ها به فرمانده شان.

" مهدی باکری " از آن دسته فرماندهان شهیدی است که امروزه در آذربایجان و حتی تمامی کشور، نامش تنه به اسطوره می زند. عملکرد مخلصانه او در سالهای جهادش، خصوصا ممانعت از بازگرداندن پیکر برادر شهیدش "حمید" در صورتی که پیکر سایر شهدا بر زمین مانده باشد، خاطره ای جاودان از وی در تاریخ این سرزمین ثبت کرده است.

"مهدی باکری" یک سال پس از شهادت "حمید"، در "عملیات بدر"(احتمالا چند ماه پس از گرفته شدن این عکس) شربت شهادت نوشید و پیکر او نیز چون برادرش هرگز پیدا نشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: