جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 آذر 1393     
اختلاف سرکردگان داعش با البغدادی

فارس: عملیات جدید ارتش در حسکه و زمین‌گیر شدن النصره در درعا، اختلافات شدید بین سرکردگان داعش و اعتراض به تک‌روی‌های البغدادی، اظهارات مسئول سابق شورای امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه به محور ایران، روسیه، سوریه و حزب‌الله نباید اجازه پیروی داد و اظهارات دو تحلیلگر سیاسی مبنی بر اینکه دمشق درباره طرح دی‌مستورا با ایران و روسیه هماهنگ است، آزادسازی شهرک »زبدین» در غوطه شرقی دمشق و سعودالفیصل برای نجات عربستان از باتلاق سوریه به مسکو رفته است، گزیده اخبار سوریه در 24 ساعت گذشته می‌باشد.

تحولات میدانی

قیام غوطه/ عملیات جدید ارتش در حسکه/ زمین‌گیری النصره در درعا/ حقل‌الشاعر همچنان شعله‌ور+عکس و نقشه

قیام اهالی «غوطه شرقی» علیه گروهک‌های مسلح، عملیات جدید ارتش سوریه در استان «حسکه» علیه «داعش»، زمین‌گیر شدن «جبهه النصره» در «درعا» و شعله‌ور بودن درگیری‌ها در «حقل‌الشاعر» در حمص برای هشتمین روز متوالی مهمترین تحولات سوریه است.

اختلافات شدید میان سرکردگان «داعش»/ اعتراض به تک‌روی‌های «البغدادی»

منابع آگاه عراقی در عشایر این کشور از وجود اختلافات شدید میان سرکردگان و رهبران بارز «داعش» با «ابوبکر البغدادی»، سرکرده این گروهک تروریستی تکفیری خبر دادند.

شهرک استراتژیک «زبدین» در غوطه شرقی دمشق به کنترل ارتش سوریه درآمد+نقشه

نیروهای ارتش سوریه ساعتی پیش موفق شدند، شهرک استراتژیک «زبدین» در غوطه شرقی دمشق را از لوث عناصر مسلح و گروهک‌های تروریستی پاکسازی و آن را آزاد کنند.

تحولات سیاسی

دمشق درباره طرح دی‌مستورا با ایران و روسیه هماهنگ است

تحلیلگر سیاسی سوری با تاکید بر اینکه دمشق در ارتباط با طرح ویژه سازمان ملل با روسیه و ایران هماهنگ است، گفت که با توجه به محاصره کامل گروههای مسلح در شهر حلب توسط نیروهای دولتی، این ارتش است که درباره تعلیق درگیری تصمیم می‌گیرد.

سعودالفیصل برای نجات عربستان از باتلاق سوریه به مسکو رفته است

مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات دمشق تاکید کرد که عربستان در نقشه خود برای پایین نگهداشتن قیمت نفت به منظور امتیازگیری از ایران و روسیه در پرونده سوریه ناکام خواهد ماند.

ایلیوت آبرامز: نباید به محور ایران،‌ روسیه، سوریه و حزب‌الله اجازه پیروزی داد

مسئول سابق خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا که همواره موضعی حمایت‌گرانه از رژیم صهیونیستی داشته است در سخنانی اعلام کرد که تنها راه پیروزی آمریکا در نبرد خاورمیانه برکناری رئیس‌جمهور سوریه و از میان برداشتن حزب‌الله است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: