جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 آذر 1393     
مهاجر۲ "نوین" شد/ویژگی‌ها و تصاویر

 

تسنیم: جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن انواع پهپادها با کارکردهای مختلف، جزو برترین کشورهای جهان در حوزه ساخت و تولید پهپادهای نظامی و غیرنظامی محسوب می‌شود.

شاید اولین سری از پهپادهای ایرانی را بتوان نمونه اولیه پهپاد مهاجر 1 نامید. این پهپاد بنابر نیاز کشورمان برای دستیابی به اطلاعات دشمن، در دوران جنگ تحمیلی توسط متخصصان کشورمان ساخته و رونمایی شد.

این پهپاد در دوران دفاع مقدس، کمک قابل توجهی به نیروهای کشورمان در دستیابی به اطلاعات محرمانه یگان‌های ارتش بعثی داشت.

پس از پایان جنگ، صنایع هوایی کشورمان در وزارت دفاع دست به کار شد و نمونه‌های مختلفی از پهپادها با قابلیت‌های متفاوت را تولید و در اختیار یگان‌های ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشت.

در این میان، خانواده پهپادهای مهاجر با داشتن چندین عضو، پرجمعیت‌ترین خانواده پهپادی ایران محسوب می‌شود و در میان مجموعه پهپادهای مهاجر، مهارجر 1 و مهاجر 2، جزو قدیمی‌ترین نوع پهپادهای این خانواده پهپادی هستند.


پهپاد مهاجر 2 نوین (M2-N)

بر همین اساس، صنایع پهپادی کشورمان به فکر به روز رسانی این پهپادها با توجه به پیشرفت‌های شگرف کشورمان در حوزه پهپادسازی افتاده و در همین راستا، پهپاد مهاجر 2 را به روز رسانی کرده و حالا تجهیزات مدرنی روی آن نصب است.

این پهپاد که "مهاجر 2 نوین" نام دارد با نام تجاری "M2-N"، به تازگی رونمایی شده و علاوه بر نصب دوربین‌هایی با قابلیت گردش 360 درجه، لانچرهایی در زیر بال خود دارد که می‌تواند موشک‌های مختلفی با خود حمل کنند.


پرواز از روی لانچر ثابت و بازیابی چتری پهپاد مهاجر2 نوین

این پهپاد نسبت به نمونه قبلی آن یعنی مهاجر2 که 50کیومتر برد داشت، افزایش برد قابل ملاحظه‌ای داشته و برد این پهپاد به 150 کیلومتر رسیده است.

علاوه بر این، پهپاد "مهاجر 2 نوین" با افزایش مداومت پروازی، قادر است حالا 6 ساعت به صورت مداوم، پرواز کند. افزایش شعاع عملیاتی و برد و همچنین مداومت پروازی، از جمله مهمترین مولفه‌های پهپادها به شمار می‌رود.


ایستگاه متحرک کنترل زمینی پهپاد مهاجر2 نوین

شناسایی هوایی و جاسوسی از نقاطی که درگیری نظامی دارند، گشت مرزی، کنترل ترافیک، عکسبرداری و تصویربرداری هوایی به صورت "سطح وسیع"، نظارت هوایی بر حوادث و بلایای طبیعی، تحقیقات روی زمین، کنترل امنیتی بر مراکز و نقاط حساس و راهبری، قابلیت ضبط و انتقال تصاویر به صورت زنده (لینک داده)، نظارت بر شبکه‌های انتقال برق، قابلیت تشخیص میزان آلودگی هوا و آلودگی‌ نفتی سطوح دریایی و غیره را دارد.


مهاجر 2 نوین به دو دوربین جلونگر و دوربین تجسسی در زیر دماغه مجهز است

در ذیل می‌توانید، جدول مقایسه‌ای پهپادهای مهاجر 2 و مهاجر 2 نوین را ملاحظه کنید:

پهپاد بدنه طول بال طول پرنده وزن
هنگام برخواست
برد عملیاتی مداومت پروازی حداکثر ارتفاع پرواز نوع بازیابی حداکثر سرعت قابلیت حمل موشک
مهاجر 2 کامپوزیت 3.80 2.91 85 کیلوگرم 50کیلومتر 90 دقیقه 11000 پا چتر و فرود زمینی 200 کیلومتر دارد
مهاجر2-نوین کامپوزیت 3.82 2.90 90 کیلوگرم 150 کیلومتر 360 دقیقه 11000 پا چتر و فرود زمینی 180 کیلومتر دارد

تطابق این ویژگی ها نشان می دهد که پهپاد مهاجر 2 نوین در بسیاری از مولفه، بدون اینکه نمونه قبلی پهپاد یعنی مهاجر 2 تغییر در شکل و اندازه و قدرت‌هایش ایجاد شود، به روز رسانی شده و مولفه‌های بهتری پیدا کرده است که از این جمله می‌توان به افزایش 4 برابری مداومت پروازی و افزایش 100 کیلومتری برد عملیاتی اشاره کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: