جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 30 آبان 1393     
آغاز برنامه دراز مدت در حوزه های زیرساختی شهرهای بزرگ عراق

به گزارش شهرداری نیوز ،شهردار تهران با اشاره به برنامه همکاری درازمدت میان شهرداری تهران و وزارت شهرداری های عراق در حوزه های زیرساختی، تاکید کرد: این همکاری مشترک در حوزه کارهای آموزشی، انتقال تجربیات و همچنین اجرای بخشی از پروژه ها خواهد بود. 

 

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در حاشیه دیدار خود با وزیر شهرداری های عراق طی سخنانی در جمع خبرنگاران، با اشاره به تفاوت سیستم اداری شهرداری های تهران و عراق، گفت: در تهران شورای شهر و شهرداری ها فعالیت می کنند و ساختار هر شهر مستقل است اما در عراق وزارتخانه شهرداری وجود دارد که اشراف کاملی در حوزه های برنامه ریزی برای شهرداری ها دارد.

 

وی به مباحث مطرح شده در این دیدار اشاره و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه های خدمات شهری و مسایلی همچون آب، فاضلاب و زیر ساخت ها که برعهده وزارتخانه شهرداری های عراق است همکاری داشته باشیم و این همکاری را با اولویت شهرهای مهم عراق به صورت جدی دنبال کنیم.

 

به گفته شهردار تهران این همکاری مشترک در حوزه کارهای آموزشی، انتقال تجربیات و همچنین اجرای بخشی از پروژه ها خواهد بود.

 

محمدباقرقالیباف ادامه داد: به دلیل اینکه اربعین حسینی یک حرکت جدی فرهنگی و اعتقادی جهان اسلام و تشیع، مخصوصا در کربلا است، مقرر شد این همکاری را به طور ویژه داشته باشیم تا بتوانیم بیشتر از گذشته در حوزه خدمات شهری کمک کنیم.

 

وی تاکید کرد: اساس برنامه های مشترک در کار دراز مدت است تا در حوزه زیر ساختی و بخش های مختلف شهرهای بزرگی مثل بغداد، مراکز زیارتی و حاشیه شهر ها اقدامات را دنبال کنیم.

 

شهردار تهران درباره نحوه دنبال کردن همکاری های مشترک، گفت: بخشی از اقدامات در حوزه طراحی و کارهای مشاوره ای است و بخشی نیز پروژه های پیمانکاری است. چرا که در شهر تهران شرکت های متعددی هستند که اقدامات را اجرایی می کنند و حتما در هماهنگی های بعدی بخش خصوصی در عراق کارها را انجام می دهند.

 

همچنین عبدالکریم یونس، وزیر شهرداری های عراق نیز درباره دیدار خود با دکتر قالیباف به خبرنگاران گفت: بر اساس دعوت شهردار تهران جلسه ای را برگزار کردیم و قرار شد زمینه های هماهنگی و همکاری میان شهرداری و وزارتخانه صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: بر اساس این همکاری امروز بعد از ظهر کمیسیون های مشترک میان طرفین تشکیل خواهد شد و برای عملکرد دو طرف، برنامه ای بر اساس این تفاهمات تنظیم می شود.

 

وزیر شهرداری هار عراق در ادامه درباره بازدید خود از فضای شهر تهران و روند پیشرفت و توسعه پایتخت نیز گفت: بر اساس بازدیدهایی که به همراه مدیران از تهران و خدمات شهری این شهر داشتیم، اقدامات صورت گرفهت بسیار جالب بوده است؛ حتی پیش از این نیز بازدید هایی از شهرهای اروپایی داشتیم اما به نظر ما عمران تهران بسیار بهتر از این شهر ها است.

 

یونس در پایان ابراز امیدواری کرد که وزارت شهرداری های عراق بتواند از خدمات شهرداری تهران استفاده کرده و نسبت به انتقال خدمات به عراق اقدام کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: