جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 آبان 1393     
زباله‌های شهری و بیمارستانی در این دوره مدیریت شهری تعیین تکلیف می‌شوند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به موضوع زباله های شهری و بیمارستانی در تهران گفت: عظیم مدیریت شهری بر این است تا در این دوره موضوع زباله های شهری را تعیین تکلیف کند.

مجتبی عبدالهی صبح امروز در بازدید از اردوگاه زباله سوز مجتمع آرادکوه بیان کرد: این مجتمع اولین کارخانه زباله سوزی در کشور محسوب می‌شود که از سال 91 عملیات اجرایی آن شروع شد و در حال حاضر 97 درصد از این پروژه به اتمام رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با ساخت و راه‌اندازی این مجتمع ما شاهد تحول عظیم در موضوع زباله‌های کشور خواهیم بود، تمام تلاش شهرداری تهران بر این است تا از زباله های تهران تولید انرژی کند.

عبدالهی درباره انرژی حاصل از این پروژه، افزود: در حال حاضر روزانه 200 تا 300 تن زباله به این مجتمع وارد می شود که حاصل آن تولید 3 مگا بایت برق است که البته این میزان با تغییرات کوچکی می تواند به 6 مگا بایت افزایش یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه خاطر نشان کرد: مجتمع زباله سوز آراد کوه در زمینی به وسعت 3 هکتار تاسیس شده و بنابر مذاکراتی که با مسئولان اداره برق داشته ایم قرار است بلافاصله پس از راه اندازی این مجتمع برق تولیدی وارد مدار شود.

وی با اشاره به انعقاد قراردادهایی در این زمینه، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در حال حاضر در حال مطالعه برای بستن قراردادهای جدید با برخی از کشورها همچون فرانسه و آلمان برای انتقال تکنولوژی است، ضمن اینکه تاسیسات مجتمع موجود مبتنی بر تکنولوژی آمریکایی و ساخت چین است.

عبدالهی در زمینه انتقال این دستاورد به سایر استان‌ها، بیان کرد: ما تلاش می کنیم تا تمام تجربیات و آموخته هایمان را به سایر استان ها منتقل کنیم ضمن اینکه در آینده ای نزدیک موضوعات مربوط به زباله های مخلوط به روز کردن ایستگاه های میانی و یک پکیج کامل از مبدا تا مقصد توسط شهرداری تهران تعیین تکلیف می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به هزینه ساخت مجتمع آراد کوه متذکرشد: برای ساخت این پروژه در سال 90 ، 30 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شد که باتوجه به نوسانات ارز در شرایط فعلی ساخت پروژه ای با این ظرفیت نیاز به حداقل 60 میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی در به پروژه های خدماتی شهرداری تهران برای ساخت کارخانه‌هتی زباله سوز در آینده اشاره کرد و گفت: روزانه 6 تا 7 هزار تن زباله در تهران تولید میشود که از این میان تنها 200 تا 300 تن زباله به مجتمع آراد کوه منتقل می‌شود، تمامی تلاش مدیریت شهری تهران بر این است تا با افزایش ظرفیت‌ها و احداث کارخانه‌های جدید تمام زباله‌های موجود را به برق تبدیل کند، در همین راستا در نظر داریم تا در آینده کارخانههای جدید زباله سوزی را در تهران افتتاح کنیم، البته این اقدام نیاز به حمایت‌های جدی دولت دارد، چرا که ساخت کارخانه زباله سوزی با ظرفیت 200 تن زباله نیاز به اعتباری 2000 میلیارد تومانی دارد، به طور حتم تامین این بودجه برای مدیریت شهر تهران کار آسانی نیست.

وی ضمن اشاره به ساخت مجتمع های زباله سوز بیمارستانی گفت: در حال حاضر روزانه 100 تن زباله در تهران تولید می‌شود و پیش بینی ما این است تا مجتمع هایی به منظور امحاء زباله های بیمارستانی در آینده راه اندازی شوند، این طرح در مرحله تصویب نهایی و پس از تصویب حداقل 2 سال زمان برای ساخت چنین مجتمع هایی نیاز است.

عبدالهی در پایان به تاریخ افتتاح مجتمع آراد کوه چنین اشاره کرد: در شرایط فعلی کارخانه در مرحله تست و کنترول کیفی است و امیدواریم در صورت دریافت پاسخ مناسب از تست‌ها این مجتمع با حضور شهردار تهران افتتاح شود. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: