جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 آبان 1393     
همکاری های فنی و مهندسی تهران و بغداد گسترش خواهد یافت

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با نعیم الکعبی شهردار بغداد دیدار و گفت و گو کرد و در جریان این دیدار روند اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری دو کلانشهر براساس موافقت هیات دولت عراق مورد بررسی قرار گرفت.

در جریان این دیدار نعیم الکعبی ضمن ارایه گزارشی از وضعیت رو به رشد همکاری شهرداری بغداد با دولت جدید عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران و عراق روابط دیرینه دینی، فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و سیاسی داشته و اشتراکات فراوانی با یکدیگر دارند. ما نیز درخواست داریم تا همکاری دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران توسعه یافته و ایران در تمامی جوانب، در عراق حضور داشته باشد.

وی در ادامه به ارایه گزارشی از روند اجرایی شدن تفاهم نامه میان دو کلانشهر پرداخت و بیان کرد: هیات دولت عراق با اجرایی شدن این تفاهم نامه موافقت کرده و زمینه های لازم برای افزایش سطح همکاری های تهران و بغداد ایجاد شده است.

الکعبی با اشاره به اعطای مجوز واردات 15 میلیارد دلاری از سوی هیات دولت عراق به شهرداری بغداد، گفت: با وجود سطح فعلی واردات خدمات و کالا از جمهوری اسلامی ایران، می توان نسبت به افزایش همکاری های مشترک در زمینه توان فنی و مهندسی به منظور توسعه بغداد اقدام کرد.

همچنین محمد باقر قالیباف طی سخنانی در این نشست تاکید کرد: در صورت اجرایی شدن تفاهم همکاری میان شهرداری تهران و بغداد، می توان کارهای بهتری را میان دو کلانشهر اجرایی کرد تا تیم های کارشناسی و فنی دو طرف نسبت به تبادل دانش فنی اقدام کنند.

شهردار تهران در ادامه نسبت به همکاری با شهرداری بغداد در زمینه هایی همچون فضای سبز، ساحل سازی دجله، جمع آوری و بازیافت زباله، نظافت و زیبایی شهر، راهنمایی و رانندگی، حمل و نقل، طراحی شهری، شهرسازی و... اعلام آمادگی کرد.

در جریان این دیدار مقرر شد تا دو تیم کارشناسی تخصصی از سوی شهرداری تهران و بغداد تعیین شده و نسبت به آماده سازی زمینه های همکاری دو کلانشهر بر اساس تفاهم نامه موجود اقدام کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: