جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 آبان 1393     
کتابخانه استاد معین در غرب پایتخت افتتاح شد

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز،همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ، کتابخانه استاد معین در سرای محله استاد معین منطقه 9 با حضور شهردار منطقه و دیگر مسئولان شهری افتتاح شد.

سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه 9 با حضور مراسم افتتاحیه کتابخانه استاد معین ، این اقدام را در راستای توسعه سرانه فرهنگی منطقه برشمرد و گفت: مراکزی مانند کتابخانه ها می تواند محلی برای شکل گیری سیاست های کلان شهرداری تهران باشد و موضوعات مختلف شهری در اینجا مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: نهادینه شدن فرهنگ تفکیک پسماند از مبداء و ارتقا فرهنگ ترافیک و مباحث دیگر شهروندی و برگزاری جشنواره های مختلف و رونمایی از آثار شهروندان در این برنامه ها توانسته به نوعی راه تبدیل شهرنشینی به شهروندی را هموار کند.

حسینی ادامه داد: طرح نذر کتاب نیز در کتابخانه ها می تواند رونق بیشتری بگیرد تا شهروندان علاقمند به فرهنگ عاشورا، کتاب مورد نظر را از میان آثار ارایه شده به راحتی انتخاب کنند. 

وی با اشاره به نامگذاری مراکز فرهنگی و کتابخانه ها پیشنهاد کرد: با نامگذاری اسامی نخبگان و افراد شاخص در عرصه علم و فرهنگ و هنر بر روی کتابخانه ها می توانیم در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان تلاش و اهتمام بیشتری داشته باشیم.

همچنین شهردار منطقه 9 به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های منطقه حضور یافت و از کتابداران و اعضا فعال تقدیر و تشکر کرد.

سیدعلیرضا حسینی با حضور در سه کتابخانه منطقه به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: نقش کتابداران کمتر از کتابخوانان نیست و این ایام بهانه ای شد تا اهمیت ویژه کتاب و کتابخوانی را بیشتر درک کنیم.

وی با بیان اینکه با فراهم کردن زیرساخت های لازم باید سرانه مطالعه در کشورما افزایش یابد نیز تصریح کرد: با توجه به بافت متراکم منطقه و همچنین فضای کوچک بعضی از کتابخانه ها ، شهرداری منطقه همکاری لازم برای توسعه فعالیتهای کتابخانه ها در دستور کار قرار داده تا نوجوانان و جوانان در ایام امتحانات دچار مشکلی نشوند .

 شهردار منطقه 9 در دیداری صمیمی با اعضا کتابخانه های شهید امیرکاشانی ، قیصر امین پور محله مهرآباد و مرکز آموزشهای شهید حیدری در خصوص مسایل مختلف با آنان به بحث و گفتگو پرداخت.

همچنین زنگ نمادین کتاب توسط شهردار مدرسه در دبیرستان دخترانه نظام مافی با حضور شهردار منطقه 9 ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی ، مدیر روابط عمومی و شهردار ناحیه 2 نواخته شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: