جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 آبان 1393     
زیرساخت های مورد نیاز حوزه نشر از سوی شهرداری تهران تامین می شود

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر خود به کشور هندوستان، با اشاره به ملاقات های صورت گرفته با شهردار بمبئی و مقامات شهری هند، گفت: امسال نشست سالانه مدیریت شهری در دهلی برگزار شد و این نشست تجربه و فرصت بسیار خوبی به شمار می رفت، چرا که مطالب مهم علمی و راهبردهای کلانشهرها در قرن بیست و یکم در آن مطرح شد و یکی از موضوعات سخنرانی نیز موضوع مربوط به شهر تهران بود.

محمد باقر قالیباف در حاشیه نشست هم اندیشی با ناشران، طی سخنانی با تاکید بر این که ناشران پایه اساسی کار فرهنگ به شمار می روند، گفت: ناشران از صنف فراموش شده ای هستند و مهم ترین رسالت آن ها نیز نشر و حفظ اندیشه در جامعه است اما به دلیل مسایل اقتصادی، مشکلات جدی برای آنها ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: در این نشست بحث شد تا شهرداری تهران با هماهنگی وزارت ارشاد در حوزه زیرساخت ها و کمک به سبد فرهنگی اقدامات مورد نیاز را در اولویت کار قرار دهد و جزئیات کار نیز بعد از اجرایی شدن، اعلام خواهد شد.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: در دو، سه سال آینده در تمامی ابعاد اعم از فروشگاه ها، محل توزیع کتاب، کمک به تبلیغات محیطی و سایر اقدامات به عزیزان حوزه نشر کمک خواهیم کرد.

محمدباقر قالیباف همچنین در پاسخ به سوالی درباره دستاورد های سفر اخیر خود به هند، گفت: این سفر از دو جهت اهمیت داشت، از یک سو نشست سالیانه ای بود که اساتید دانشگاه های معتبر دنیا، حوزه های اقتصادی، بانک ها و شهرداران با تجربه سالی یک بار به مدت دو روز کنار هم جمع می شوند. البته سال گذشته نیز بنده را برای حضور در نشست دعوت کرده بودند به خاطر مشغله کاری و بعد مسافت تا برزیل، نتوانستم در آن نشست حضور پیدا کنم.

وی افزود: امسال این نشست در دهلی برگزار شد و تجربه و فرصت بسیار خوبی به شمار می رفت چرا که مطالب مهم علمی و راهبرد های کلانشهر ها در قرن بیست و یکم مطرح شد و یکی از موضوعات سخنرانی نیز موضوع مربوط به شهر تهران بود که در این نشست درباره آن بحث شد.

شهردار تهران به ملاقات های صورت گرفته در حاشیه اجلاس دهلی اشاره کرد و گفت: شهرهای بزرگی همچون دهلی و بمبئی با 22 میلیون جمعیت در هند وجود دارند و این شهرها مشکلاتی داشتند که با ملاقات ها و بازدیدهای صورت گرفته، تجربه خوبی به دست آمد؛ آن هم در کشوری همچون هند که محل تضادها و فرهنگ های مختلف است.

دکتر قالیباف به بازدید خود از شهر بمبئی هند اشاره کرد و گفت: در این بازدید ملاقاتی با شهردار بمبئی داشتم و طبیعتا آشنایی با نوع مشکلات و برنامه هایی که در این شهر بود، توانست موثر باشد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: