جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 آبان 1393     
قاتل کلیه‌ها را بشناسید

ایسنا: مسئول پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه نمک و شکر را به ترتیب از عوامل اصلی زمینه ساز ابتلا به فشار خون بالا و دیابت نوع دو که زمینه ساز بیماری‌های کلیوی از جمله نارسایی کلیه بشمار می‌روند، عنوان کرد.


دکتر حسین بیگلری با بیان اینکه در حال حاضر هفت درصد جمعیت شهری و نیز دو درصد جمعیت روستایی کشور به دیابت مبتلا هستند، افزایش زندگی شهرنشینی، بی تحرکی، استرس بالا و تغذیه نامناسب را از جمله دلایل شیوع بالای دیابت در جامعه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۷ درصد افراد جامعه نیز به فشار خون بالا که عامل اصلی نارسایی کلیه بشمار می‌رود، مبتلا هستند. بیگلری با اشاره به هشدار سازمان جهانی در خصوص افزایش مصرف نمک و شکر اظهار کرد: نمک سیستمی را در کلیه فعال می کند که موجب انقباض عروق کلیه شده و جذب آب را افزایش می دهد که این دو منجر به افزایش فشار خون ماکزیمم و مینیمم افراد می شود. مسول پیشگیری از بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه ذائقه بیشتر مردم غرب کشور به شوری گرایش دارد، گفت: تنها نمکی که برای پخت مواد غذایی استفاده می‌شود کافی است و نباید نمکدان سر سفره آورده شود.

بیگلری به مصرف بالای شکر نیز در جامعه اشاره و تصریح کرد‌: شکر نیز یکی از عوامل زمینه ساز دیابت نوع دو که شایع‌ترین نوع دیابت محسوب می‌شود، بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نارسایی کلیه بدون علامت بوده و زمانی تشخیص داده می‌شود که کلیه‌ها تا حد زیادی از بین رفته‌اند، اظهار کرد: افراد بهتر است هر چند ماه یکبار جهت بررسی وضعیت کلیه‌های خود به پزشک مراجعه کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: