جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 آبان 1393     
پسماند خانگی 100 هزار خانوار مدیریت می شود

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز،قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در منطقه 20 از ابلاغ و اجرای سراسری طرح جامع تفکیک پسماند از مبدا در تمامی محله های 20 گانه این منطقه طی روزهای آینده خبرداد.

منصور باقرصاد در کارگاه آموزشی طرح تفکیک پسماند از مبدا در این منطقه گفت: با اجرای طرح تفکیک پسماند خشک به صورت پایلوت در محله 13 آبان منطقه 20 ، مجموعه مدیریت شهری نتایج ارزشمندی را در راستای جلب مشارکت و آگاه سازی شهروندان به دست آورده است که طی روزهای آینده این طرح برای تمامی محله های 20 گانه این منطقه ابلاغ خواهد شد.

باقرصاد کاهش آلودگی هوا، زمین و در نهایت ارتقاء سلامت جسمی شهروندان را از مهمترین نتایج طرح تفکیک پسماند از مبدا برشمرد و افزود: روزانه تهران در حدود 8 هزار تن زباله تولیدی دارد که 50 درصد آن شامل پسماند خشک و قابل بازیافت است.

وی با اشاره به اینکه در طرح تفکیک پسماند از مبدا، به شهروندان آموزش های چهره به چهره ارائه می شود اظهار داشت: حضور مستمر عوامل پیمانکار برای جمع آوری پسماندهای خشک از درب منازل از نقاط قوت این طرح است که باعث جلب مشارکت شهروندان و افزایش میزان تناژ پسماند های خانگی تفکیک شده، می شود.

باقرصاد به اهمیت جلب مشارکت شهروندان اشاره کرد و گفت: در بخش پسماندهای تر نیز، حمل، تصفیه و دفن شیرابه های تولیدی برای مجموعه مدیریت شهری هزینه بر است که تنها با آگاهی دادن به شهروندان و کاهش نیم لیتر رطوبت پسماند تر برای هر خانوار تهرانی، شاهد کاهش یک میلیون و 250 هزار لیتری از شیرابه های تولیدی کل پایتخت خواهیم بود.

وی کاهش مخازن زباله و افزایش مراکز جمع آوری پسماند خشک را از اهداف طرح تفکیک پسماند خشک برشمرد و ادامه داد: تحویل وجوه مالی و یا اقلام بهداشتی در قبال پسماند خشک شهروندان از موارد مهمی است که شهردار تهران نیز در رعایت آن تاکید فراوان دارند.

باقرصاد در پایان گفت: موفقیت طرح تفکیک پسماند از مبدا هنگامی است که امر آموزش چهره به چهره و تحویل پسماندخشک از درب منازل برای تمامی شهروندان به صورت مستمر و پیگیری های مجدانه انجام شود.

مدیریت پسماند خانگی برای 100 هزار خانوار منطقه 20

اصغر عطائی قائم مقام شهردار منطقه 20  نیز در ادامه گفت: در طرح پایلوت محله 13 آبان حدود 12 هزار خانوار تحت آموزش و تحویل پسماند خشک از درب منزل قرار گرفتند که با اجرای سراسری آن در تمامی محله های منطقه بیست، حدود یک صد هزار خانوار را پوشش خواهیم داد.

عطائی با اشاره به اینکه با تدبیر مدیریت شهری تهران در سال های اخیر موفق به کاهش 2 میلیون و 500 هزار نقطه آلوده به 60 هزار مخزن شده ایم افزود: با کمک و مشارکت افراد تاثیرگذار نظیر مدیران محله، شورایاران و نخبگان محلی، نیز شاهد اجرای درست طرح تفکیک پسماند خشک از مبدا و افزایش تناژ پسماند خشک تفکیک شده در نواحی منطقه 20 خواهیم بود.

کارگاه آموزشی طرح تفکیک پسماند از مبدا با حضور قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، سرپرست حوزه معاونت هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند، قائم مقام شهردار منطقه 20 و معاونان، شهرداران نواحی، روسای ادارات، شورایاران و مدیران محله شهرداری منطقه 20 برگزار شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: