جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 آبان 1393     
زمین های بایر شهر فضای سبز می شوند

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه یک گفت:با هدف بهبود منظر شهری، زمین های بایر و خالی در شمال تهران که قابلیت تبدیل شدن به فضاهای سبز محلی را دارند شناسایی و بوستان می شوند.

 مجتبی یزدانی شهردار این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: وجود زمین های بایر در کنار تمام مشکلاتش برای شهروندان نعمتی برای آبادانی محلات به شمار می روند که با شناسایی این فضاها در ارتفاعات، حاشیه معابر، سطوح شیبدار، رفیوژهاو... و تملک و بهسازی آنها علاوه بر توسعه فضاهای سبز شهری ، آلودگی های بصری نیز ساماندهی می شوند.

یزدانی به احداث فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: بوستان های منطقه وسعتی از  یک هزار و 500 متر مربع تا 30 هکتار را دارند که گاهی اوقات احداث یک بوستان منطقه ای و فرامنطقه ای به دلیل هزینه های تملک آن 100 میلیارد تومان هزینه برای شهرداری دارد.

وی گفت: توسعه فضاهای سبز شهری در اولویت طرح های منطقه قرار دارد و سعی شده در هر محله حداقل یک بوستان عمومی احداث شود به طوری که در حال حاضر 208 بوستان در منطقه یک در حال بهره برداری است که در برخی محلات متراژ بوستان ها مانند بوستان گلابدره و اتصال آن به باغ ملک 1 و 2 و... به بیش از 40 هکتار می رسد.

وی افزود: در برخی محلات که شرایط احداث بوستان مهیا بوده مانند شهرک محلاتی و قائم (عج) در حدود 40 بوستان و یا در محله قیطریه 14 بوستان ، شهرک نفت 29 بوستان، ولنجک 12 و اراج 13 بوستان احداث شده و در برخی محلات مانند محمودیه ، درکه و... تنها یک بوستان ایجاد شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: