جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 اسفند 1392     
رانندگي تهاجمي و عصبي در بروز تخلفات ترافيكي بسيار مؤثر است

به گزارش شهرداری نیوز ، نتايج بخشي از مقالات ارائه شده در «سيزدهمين كنفرانس بين‌المللي مهندسي حمل و نقل و ترافيك» در محور آموزش و فرهنگ‌سازي ترافيك از سوي روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران منتشر شد.

در اين ارتباط یک استاد دانشكده عمران دانشگاه علم و صنعت ايران در خصوص عواملي كه ريشه در بروز بي‌ نظمي‌هاي ترافيك دارند، گفت: ويژگي‌هاي شخصيتي و رفتاري رانندگان، از جمله اين موارد هستند و در كشور ما تلاش لازم به منظور شناخت عوامل مؤثر در بازدارندگي از ارتكاب به تخلفات ترافيكي انجام نشده است.

دكتر عبدالرضا شيخ‌الاسلامي با تأكيد بر اين كه تغيير رفتار يا بهبود آن تأثیر عمده‌اي در كاهش بروز تخلفات ترافيكي دارد، افزود: در صورت شناخت اين عوامل تا حدود زيادي مي‌توان مشكلات موجود را مديريت نمود، چرا كه تغيير رفتار رانندگان به ویژه رانندگي تهاجمي و عصبي در بروز تخلفات ترافيكي بسيار تأثيرگذار است.

از سوي ديگر، حسين خليفه، پژوهشگر اهل بوشهر نیز در خصوص تأثير آموزش بر فرهنگ ترافيك دانش‌آموزان ابتدايي گفت: تكنيك‌هايي همچون ایراد سخنراني، پخش فيلم آموزشي و برگزاري مسابقات هنري و ادبي در ارتقاي فرهنگ ترافيك دانش‌آموزان مؤثر است و تفاوت معناداري بين دانش‌آموزان آموزش‌ دیده و آموزش ندیده در توجه به فرهنگ ترافيك وجود دارد.

همچنين دكتر سيد صابر ناصر علوي، استاديار دانشكده عمران دانشگاه شهيد باهنر كرمان نیز با اشاره به افزايش روزافزون وسايل نقليه و توسعه راه‌ها، عامل انساني را از عوامل تأثيرگذار در تصادفات دانست و گفت: بخش اعظم تصادفات به دليل عدم توجه يا كم‌ توجهي رانندگان اتفاق مي‌افتد و جايگاه اجتماعي و نوع رفتار ترافيكي افراد، دو عامل مهم در بروز تصادف است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: