جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 آبان 1393     
موج جدیدی از افشا‌‌گری‌های «آسانژ»

فارس: مؤسس سایت ویکی‌لیکس طی کنفرانسی تلفنی از سفارت اکوادور در لندن اعلام کرد به زودی افشاگری‌های جدیدی را انجام خواهد داد.

به گزارش «تله‌سور»، «جولیان آسانژ» مؤسس سایت ویکی‌لیکس از طریق یک کنفرانس تلفنی از سفارت اکوادور در لندن خطاب به افراد حاضر در «جشنواره فیلم لیسبون و استرویل» پرتغال گفت: به زودی اسناد چهارم جاسوسی که مربوط به افشای مجموعه‌ای از اسناد و مدارک محرمانه است منتشر خواهد شد.

آخرین مدارک جاسوسی توسط سایت ویکی‌لیکس در سال 2013 منتشر شد که در مورد 250 سند مربوط به 90 شرکت نظارتی بود , جاسوسی‌هایی را از سازمان نظارت جهانی افشا می‌کرد.

«آسانژ» در مورد جزئیات این اسناد محرمانه جدید و زمان انتشار آن‌ها اطلاعات خاصی را ارائه نداده است.

«آسانژ» همچنین از سایت گوگل به دلیل همکاری‌اش با دولت ایالات متحده آمریکا برای کنترل و جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد انتقاد کرد و این اقدام را که با هدف مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد رد و محکوم کرد.

در «جشنواره فیلم لیسبون و استرویل» با عنوان نظارت گسترده، آسانژ همچنین علاوه بر صحبت در مورد «جاکوب آپلبوم» که هکر و محقق مستقل در زمینه امنیت رایانه‌ای و از معدود افرادی است که به اسناد اینترنتی متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا دسترسی دارد، یک برنامه نرم افزاری رایگان که برای امنیت اینترنتی طراحی شده ارائه داد و در مورد «جرمی زیمرمن» یکی از بنیانگذاران شبکه «لا کوآدوره دو» مستقر در پاریس که سخنگوی گروه حمایتی فرانسوی است که آزادی اینترنت و گردش آزاد اطلاعات را ترویج می‌کند نیز صحبت کرد.

یک برنامه کمدی جدید در  شبکه بی‌بی‌سی با الهام از زندگی «جولیان آسانژ» و اقامت طولانی وی در سفارت اکوادور در لندن تولید شده است.

این برنامه تلویزیونی حق پناهندگی سیاسی نام دارد و با الهام از زندگی آسانژ در سفارت اکوادور در لندن که از سال 2012 برای گریز از اتهامات جنایی علیه وی توسط دولت «سوئد» مستقر شده ساخته شده است.

این برنامه کمدی در مورد یک خلافکار دولتی و یک میلیونر بنیان‌گذار شبکه‌ای اینترنتی است که با هم در سفارت لندن گرفتار شده‌اند؛ «کیوان نواک» بازیگر کمدی انگلیسی در آن ایقای نقش می‌کند و تهیه کننده آن «تام داسترپ» می‌باشد.

به گزارش فارس، مؤسس «ویکی‌لیکس» از سوی دادگاه سوئد نیز به اتهام تجاوز جنسی محکوم شده است؛ « آسانژ» تمامی این اتهامات را رد کرده و اطمینان می‌دهد که صدور فرمان دستگیری او از سوئد تنها یک نقشه فریبنده برای تحویل دادن او به ایالات متحده آمریکا است.

در سال 2010 اسناد محرمانه‌ای پیرامون خشونت‌ها و بی نظمی‌های مرتکب شده توسط آمریکا در جنگ‌های افغانستان و عراق به وسیله «آسانژ» در سایت جنجالی «ویکی‌‌لیکس» منتشر شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: