جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 آبان 1393     
خبر خوش برای بیماران دیابتی

باشگاه خبرنگاران: دکتر امیدی رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور امروز ۲۶ آبان در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: آمار ابتلا به دیابت در کشور واقعی نیست چرا که ما سیستم ثبت درستی از بیماری دیابت در کشور نداریم اما به طور کلی 10 درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند که ۷۰ درصد آن‌ها از ابتلای خود به دیابت خبر ندارند و این تعداد معمولا زمانی از بیماری خود مطلع می‌شوند که دچار عوارض دیابت شده باشند.

وی ادامه داد: اگر قند خون ناشتای فردی در طی روز دو بار اندازه گیری و بالا‌تر از ۱۲۶ باشد آن شخص کاندید ابتلا به دیابت است. بنابراین اندازه گیری قند خون یک روش ساده و ارزان برای تشخیص دیابت است که همه افراد بالای ۲۰ سال باید سالانه یک بار این آزمایش را به منظور غربالگری انجام دهند.

امیدی با بیان اینکه عامل اصلی دیابت در زندگی امروز تنش و استرس است عنوان کرد: تنها ۵ درصد ابتلا به دیابت مرتبط به ارث است.

وی در خصوص انجمن حمایت از بیماران دیابتی اظهار داشت: این انجمن ۳ میلیون ۶۰۰ هزار دیابتی را تحت پوشش قرار داده است که به آن‌ها خدماتی چون ویزیت رایگان، ارائه دستگاه تست قند خون به صورت رایگان و یکسری آموزش‌ها را ارائه می‌دهد، کلیه افراد دیابتی می‌توانند با مراجعه به سایتwww. irdiabet. ir مراجعه کنند و در این انجمن ثبت نام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید ما دیابت را به صورت جامع تحت کنترل بگیریم در واقع اگر بخواهیم دیابتی‌ها را در کشور شناسایی کنیم باید به آن‌ها به صورت شبکه نگاه کنیم. سال‌ها انجمن به دنبال تشکیل فراکسیون دیابت در مجلس بود که امسال این فراکسیون تشکیل شده است.

وی به بیمه تکمیلی برای بیماران دیابتی اشاره و افزود: بعد از سال‌ها دوندگی توانستیم بیماران دیابتی را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهیم اما مشکل این است که بیمار هزینه را از جیب خود پرداخت می‌کند اما بیمه‌ها بعد از ۶ ماه خسارت درمان می‌دهند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت فکر بیمه‌های ما تجاری است و فکری برای پیشگیری ندارند البته باید توجه داشت به دلیل دیر کرد پرداخت هزینه‌های خسارت درمان به دلیل این است که استراتژی بیمه‌ها غلط است اگر نگاه بیمه‌ها درست شود و به سمت پیشگیری رود یک سوم هزینه‌های پرداخت خسارت تا صرف پیشگیری کند هزینه‌های کمتری را بابت خسارت درمان بیماران می‌پردازند.

امیدی از تشکیل کارت هوشمند برای بیماران دیابتی خبر داد و گفت: صدور کارت هوشمند برای بیماران دیابتی در حال نهایی شدن است و از چند روز آینده برای دیابتی‌ها کارت هوشمند صادر می‌شود که قابلیت‌های زیادی برای آن‌ها خواهد داشت، افراد دیابتی می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن ثبت نام کنند تا برای آن‌ها کارت هوشمند صادر شود.

وی در پایان به مشکلات دندانپزشکی برای بیماران دیابتی اشاره و تاکید کرد: بیماران دیابتی به دلیل بیماریشان ارائه خدمات دندانپزشکی برای آن‌ها با حساسیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل باید پزشکانی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند خدمات دندانپزشکی به این افراد ارائه دهند که با گرفتن کارت هوشمند می‌توانند به دندانپزشکانی که می‌توانند خدمات دندانپزشکی به بیماران دیابتی دهند مراجعه کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: