جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 آبان 1393     
ایران - کره‌جنوبی از نگاه آمار

تسنیم: دو تیم ایران و کره‌جنوبی فردا (سه‌شنبه) برای بیست و هشتمین بار به مصاف یکدیگر می‌روند. دیداری که قرار است از ساعت 16:25 در ورزشگاه آزادی برگزار شود. در زیر آمار مصاف‌های دو تیم را مرور می‌کنیم.

میزبانی
تیم ملی ایران فردا برای ششمین بار می‌خواهد از کره‌جنوبی میزبانی کند در حالی که چشم بادامی‌ها تا به حال 9 بار از تیم ملی کشورمان میزبانی کرده‌اند. 13 بازی این دو رقیب سنتی هم در رقابت‌های مختلف و در دیگر کشورها برگزار شده است. از این تعداد بازی 4 بار دو تیم در دیدارهای دوستانه به مصاف هم رفته‌اند و این دیدار پنجمین بازی دوستانه دو تیم است.

نتایج
تیم ملی فوتبال کشورمان در 5 دیدار قبلی که در تهران از کره‌جنوبی میزبانی کرده، توانسته صاحب 3 پیروزی و 2 تساوی شود. سفیدپوشان پارسی هنوز در خاک کشورمان مقابل چشم بادامی‌ها شکست نخورده‌اند و از سوی دیگر آمار خوبی هم در خاک کره‌جنوبی دارند. 3 پیروزی، 2 شکست به همراه 4 تساوی سهم ایران از بازی در شهرهای مختلف این کشور بوده است، هرچند آمار مصاف‌های ایران و کره در کشورهای دیگر به نفع رقیب سنتی‌مان است.

از 13 مصاف دو تیم در خاک دیگر کشورها 5 پیروزی به نام ایران ثبت شده و 7 بازی دیگر را نیز کره‌ای‌ها به سود خود به پایان رسانده‌اند. یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده تا کفه ترازو در بازی‌های خارج از خاک دو کشور به سمت کره‌ای‌ها سنگینی کند. در مجموع 27 بازی گذشته و طبق آمار ثبت شده تیم ملی کشورمان 11 پیروزی کسب کرده، 7 بازی دو تیم به تساوی کشیده شده و 9 پیروزی هم سهم کره‌ای‌ها بوده است.

تفاضل گل
کره‌جنوبی تا به حال توانسته 32 بار دروازه ایران را فرو بریزد، در حالی که با وجود پیروزی‌های بیشتر تیم ملی کشورمان آمار گلزنی ایرانی‌ها مقابل کره‌جنوبی کمتر است. چشم بادامی‌ها خط دفاعی مستحکمی مقابل تیم ملی داشته‌اند یا می‌توان گفت ایرانی‌ها میل کمتری برای به ثمر رساندن گل‌های بیشتر داشته‌اند تا فقط 30 گل زده برای ایران به ثبت برسد.

آمار گل‌های به ثمر رسیده نیز به این شکل است. ایران تا به حال 8 بار در تهران موفق به باز کردن دروازه کره‌جنوبی شده و فقط 3 گل در بازی‌های خانگی دریافت کرده است. گل‌های زده و خورده دو تیم در خاک کره‌جنوبی برابر 7 است. چشم بادامی‌ها برعکس اینکه در خاک کشور خودشان و ایران در گلزنی موفق نبودند، اما در بازی‌های خارجی موفق‌تر بودند. در آمار 22 گل زده و 15 گل خورده برای کره‌ای‌ها در بازی‌های خارج از خاک دو کشور به ثبت رسیده تا آنها به این شکل تفاضل گل‌شان را ارتقا دهند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: