جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 آبان 1393     
در بین استان های کشور تهران کمترین و سمنان بیشترین تلفات رانندگی را دارد

به گزارش گروه حوادث ترافیکی شهرداری نیوز، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور امروز در همایش هم اندیشی " روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک" با تشکر از اقدامات موثر پلیس راهور و شهرداری تهران در کاهش تصادفات در پایتخت گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که با توجه به افزایش تعداد خودروها در کشور تلفات و حوادث رانندگی بیش از پیش کاهش پیدا کرده است .

شجاعی با بیان اینکه در سا ل92 نسبت به سال 91 آمار کشته های ترافیکی حدود 10 هزارنفر کاهش پیدا کرده است، گفت: متاسفانه تردد خودروهای تک سرنشین در کشور به خصوص در شهر تهران روز به روز در حال افزایش است. این درحالی است که در کشورهای اروپایی بسیاری از سفرهای درون شهری به وسیله حمل و نقل عمومی انجام می شود .

شجاعی با اشاره به اینکه ما در سال 91 در استان تهران کاهش 8.9 درصدی تلفات ترافیکی را داشته ایم، تصریح کرد: در سال 91 ، 1577 نفر کشته داشتیم که این آمار در سال 92 به هزارو 436 نفر رسید .

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: در بین استان های کشور به نسبت جمعیت، استان تهران کمترین میزان آمار تلفات رانندگی را دارد و استان سمنان به دلیل وجود حوادث جاده ای دارای بیشترین میزان آمار تلفات در این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه در مناطق مختلف شهر تهران منطقه 20دارای بیشترین متوفی در حوادث رانندگی است، خاطرنشان کرد: منطقه 17 نیز دارای کمترین میزان در میان مناطق 22 گانه پایتخت است .

شجاعی با بیان اینکه 85درصد متوفیان را مرد و 15درصد دیگر را بانوان تشکیل می دهند، افزود: در میان ماه های سال فروردین دارای کمترین تصادف و شهریورماه دارای بیشترین تصادفات رانندگی در تهران است .

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در حال حاضر نیمی از متوفیان حوادث رانندگی در شهرتهران را عابران پیاده تشکیل می دهند ، رانندگان خودرو و سرنشین های موتورسیلکت ها در جایگاه بعدی قرار دارند .

وی با اشاره به اینکه ساخت جزیره برای عابران پیاده در خیابان های با عرض زیاد در پایتخت کار بسیار خلاقانه ای بود، تاکید کرد: بیشترین جوانان ما در تصادف با موتورسیلکت ها عمر خود را از دست می دهند.

شجاعی ادامه داد: 50 درصد متوفیان به علت ضربه ای که به سر انها وارد می شوند فوت می کند و بعداز آن خونریزی های شدید داخلی بیشترین علت مرگ ومیر را تشکیل می دهند .

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین عابران در مناطق 2،3 ،15 و 20 در تصادفات فوت می کنند، گفت: در همین حال منطقه 17 دارای کمترین میزان مرگ و میر میان مناطق 22 گانه پایتخت است

شجاعی با تاکید بر اینکه تعداد فوتی در عابران و راکبان موتورسیلکت ها در سال 92 نسبت به سال 91 کاهش محسوسی داشته است، افزود: منطقه 22 دارای کمترین مرگ ومیر برای موتورسوران و منطقه 15 دارای بیشترین در این حوزه است .

وی در پایان گفت: 58 درصد فوت ها در بیمارستان های اتفاق می افتد که در این بین آمبولانس ها بیشترین نقش را در جابه جایی مصدومان ایفا می کنند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: