جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 آبان 1393     
زنان و کودکانی که در تصادفات بی سرپرست می شوند، قربانیان واقعی حوادث رانندگی اند

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون آموزش سازمان ترافیک در همایش هم اندیشی «روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک» با ذکر خبر نزاع خونین و مصدوم شدن چند سرنشین خودرو بر سر تصاحب جای پارک در شهر تهران اعلام کرد: این خبر به ظاهر پیش پاافتاده را در این جمع خواندم تا بگویم در جامعه ای زندگی می کنیم که قربانیان ترافیک آن سالانه تنها به به هزاران کشته و مجروح در کشور و صدها کشته و مجروح در تهران محدود نمی شوند.

به گفته شهرام جباری زادگان در کشور ما افراد بسیاری که در تصادفات مقصر شناخته می شوند به دلیل ناتوانی به پرداخت دیه مجبور هستند سالهای سال میله های زندان را با چشمان منتظر خود تحمل کنند و در عین حال افراد بسیار دیگری نیز که در تصادفات آسیب می بینند به دلیل ناتوانی در حرکت مجبور هستند تا آخر عمر دسته های سرد ولیچر را در دستان گرم خود تحمل کنند .

معاون آموزش سازمان حمل ونقل و ترافیک تصریح کرد: در شهرهای ما خانواده های بسیاری هستند که پنجشنبه هر هفته به مزار عزیزی که جان خود را در تصادف از دست داده رفته یا هر هفته به دیدار عزیز زندانی خویش که در تصادفی خونین مقصر شناخته شده می روند و یا چاره ای جز دیدن عزیزان بر روی ولیچر ندارند .

به گفته وی در نگاهی عمیق زنان و کودکانی که سرپرست خانواده خود را در تصادف از دست می دهند قربانیان واقعی حوادث ترافیک محسوب می شوند .

معاون آموزش سازمان حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: در تهران نه تنها شهروندان به دلیل حوادث ترافیکی جان می بازند بلکه به واسطه آلودگی هوای ناشی از ترافیک نیز جان خود را از دست می دهند و آدمها به واسطه تاثیر آلودگی هوا بر سلامت روانی حتی برای یک تصادف ساده به جان هم می افتند و سر جای پارک خودرو یکدیگر را ضرب و شتم می کنند .

وی با تاکید بر اینکه ایران در سایر کشورها نمادی از میهمان نوازی است، گفت: جهانگرد آلمانی که اخیرا به ایران سفر کرده در خاطرات خود نوشته ایرانیان مردم بسیار مهربانی هستند اما هنگام رانندگی مهربانی را در صندوق عقب اتومبیل خود می گذارند.

جباری زادگان با تاکید براینکه همایش روز جهانی قربانیان ترافیک همزمان با دهها شهر جهان در تهران برگزار می شود، تصریح کرد: این همایش به منظور یادآوری آموزه های اخلاقی ، انسانی و دینی برگزار شد تا با اندکی مهربانی و قدری مدارا در رانندگی بتوانیم جامعه ای آرامتر ، سالمتر و ایمن تر داشته باشیم .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: