جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 آبان 1393     
تشییع پیکر پاشایی از مقابل تالار وحدت

 تسنیم: مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ صبح امروز یکشنبه 25 آبان 1393 از مقابل تالار وحدت تشییع شد.

این مراسم در حالی برگزار می‌شد که خیابان‌های منتهی به تالار وحدت مملو از جمعیت بود. علاقه‌مندان به موسیقی به قدری زیاد بودند که از ابتدای خیابان شهریار تا نزدیکی‌های تئاتر شهر جمعیت ایستاده بود.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد.

اجرای این مراسم را عباس سجادی برعهده داشت و در صحبت‌هایش گفت: زندگی مرتضی پاشایی مانند کلیپی بود که خودش بازیگر و خواننده آن بود.

سجادی در ادامه متن پیام تسلیت علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

نخستین سخنران این مراسم علی مرادخوانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

مرادخانی گفت: سلام به همه کسانی که با علاقه و دوستی به اینجا آمدند. در اینجا چهره‌های جوان و نورانی داریم که در این روزها شاهد تجلی احساساتشان بودیم. برای شما ملت بزرگوار که محبت را سرلوحه همیشه زندگی خود قرار داده‌اید آرزوی سلامت می‌کنم.

مرادخانی با اشاره به یکی از خاطراتش با مرتضی پاشایی اظهار داشت: یک ماه پیش با مرتضی در مشهد بودیم و به هنرمندان تئاتر جایزه می‌دادیم. برای من جالب بود که اهالی تئاتر از او می‌خواستند که برایشان بخواند و این نشانه همبستگی هنرمندان بود.

وی ادامه داد: با همه شوری که در اینجا است شما ملت بزرگ را نوید می‌دهم که این بزرگی برای ما عزت می‌آورد. ما امروز به دنیا نشان می‌دهیم که برای ستاره‌هایمان چقدر ارج می‌نهیم.

مرادخانی تصریح کرد: در روزهای پایانی عمر مرتضی که برای ملاقاتش به بیمارستان رفته بودم خودش می‌گفت که برایم دعا کنید تا روح من شاد باشد.

وی در پایان صحبت‌هایش چند دعا برای شادی روح مرتضی پاشایی خواند و حاضران آمین گفتند.

نخستین هنرمندی که روی صحنه رفت، محمد علیزاده بود.

علیزاده گفت: اگر عزتی برای مرتضی هست از خداست. خدایی که در لحظه لحظه‌های زندگی ما راضی بودیم از رضایش و اکنون نیز راضی هستیم از این خواسته‌اش. اکنون از ته قلبم آرامم چرا که مرتضی دوست داشت در قلب مردم باشد و من می‌بینم که اینگونه است.

این خواننده موسیقی پاپ خطاب به پیکر مرتضی پاشایی گفت: همیشه از شنیدن موسیقی تو درخیابان‌ها لذت می‌بردم همانگونه که هنگام شنیدن صدای خودم لذت می‌بردم.

محمد علیزاده در پایان صحبت‌هایش قطعه‌ای را برای حاضران خواند که آهنگش را مرتضی پاشایی ساخته بود.

حاضران در خیابان شهریار و خیابان‌های اطراف تالار وحدت این قطعه را با محمد علیزاده همخوانی کردند.

علیزاده پس از خواندن این قطعه یکی از آهنگ‌های مرتضی پاشایی را زمزمه کرد تا علاقه‌مندان به این خواننده این قطعه را هم با صدای بلند فریاد بزنند.

در ادامه این مراسم، عموی مرتضی پاشایی به روی صحنه آمد و گفت: از طرف خودم و خانواده مرتضی از همه شما عزیزان تشکر می‌کنم. از اینکه در این مراسم باشکوه شرکت کردید ممنونم. از وزارت ارشاد و مقامات کشوری و لشکری هم سپاسگزارم.

عموی مرحوم پاشایی خطاب به حاضران در مراسم تشییع مرتضی پاشایی اظهار کرد: شما خودتان عاشق مرتضی بودید چرا که مرتضی هم عاشق شما بود. در شب‌های آخری که من کنار مرتضی بودم مردم به روبروی بیمارستان می‌آمدند و مرتضی همیشه از من می‌پرسید مردم بیرون هستند مبادا سردشان شود.

وی گفت: دکترها سال گذشته مرتضی را جواب کردند و دیگر امیدی به زنده ماندنش نداشتند اما دعاهای شما باعث شد تا او یک سال دیگر در میان ما باشد و این هدیه‌ای بود از طرف خدا. از شما می‌خواهم که برای آرامش روح مرتضی در روزهای آینده نیز با آرامش و با شکوه در مراسم او شرکت کنید.

وقتی ناصر پاشایی پدر مرتضی پاشایی برای سخنرانی به روی صحنه آمد پیش از هر سخن، روضه‌ای برای امام حسین (ع) خواند.

"وقتی حسین ابن علی تنهای تنهاست/خود مانده بود و زینب و سجاد و زن‌ها"

پدر مرتضی اشاره کرد که فرزندش در آخرین روزهای زندگیش از او خواسته تا این روضه را برایش بخواند.

آخرین کسی که در این مراسم روی صحنه رفت بنیامین بهادری بود.

این خواننده هم قطعه‌ با صدای بی‌صدا را زمزمه کرد و در ادامه هم قطعه "یکی هست تو قلبم" از اجراهای مرتضی پاشایی را همراه با مردم زمزمه کرد.

در پایان این مراسم، پیکر مرتضی پاشایی از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد تا در آنجا به خاک سپرده شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: