جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 آبان 1393     
نقاب جدید حامیان داعش/تصاویر

العالم: تابلوها و تبلیغات حمایت از فراخوان جمعیت سلفی "الاصاله" بحرین تا آگوست 2013 در خیابان‌های این کشور دیده می‌شد. این گروه تا این تاریخ به صورت علنی هدف از این فراخوان را تجهیز عناصر مسلح برای مشارکت در جنگ سوریه اعلام می‌کرد.
 


فرزند وزير ديوان پادشاهي در حال نظارت بر جمع آوري كمكها


اما پس از ماه سپتامبر و تا اواخر سال 2013 تاکتیکهای جمعیت الاصاله به صورت کاملا مشخص تغییر کرد؛ به صورتیکه در اوایل سال 2014 همه تبلیغات و پوسترهای این جمعیت از خیابانهای بحرین جمع آوری شد.

پس از آن جمعیت الاصاله از طریق بازوی دینی خود که جمعیت "التربیه" نام دارد، جمع آوری کمک‌های مالی برای جنگ در سوریه را ادامه داد. این جمعیت با اعلام شماره حساب جدید، سعی کرد تا فعالیتهای خود را اینگونه جلوه دهد که هیچ ارتباطی با جنگ در سوریه و یا حمایت مالی از تروریستها ندارد.

سایت "مرأه البحرین" تأکید کرد که نخستین فراخوان در ژوئیه 2012 آغاز و در جریان آن حدود 4 میلیون دلار جمع آوری شد.

"فیصل الغریر" عضو الاصاله هم در این راستا اذعان کرد که طی 4 ماه 1640 جنگجو آماده شدند. وی در 28 آگوست 2012 نیز با افتخار اعلام کرد که پول های جمع آوری شده دستاورهای بزرگی در سرزمین "شام" (سوریه) محقق کرده است.

"عبدالحلیم مراد" دبیرکل جمعیت الاصاله هم در 14 ژوئیه 2013 در تویتر خود اذعان کرد که مقادیری سلاح و مهمات منحصر به فرد به سوریه ارسال شد.

در آن زمان، سران این جمعیت سلفی بحرینی به صورت علنی خواستار تجهیز جنگجویان و اعزام آنان به سوریه شدند و حتی خودشان به سوریه رفتند، و با عناصر گروه‌های تروریستی موسوم به "صقور الشام" و "لواء ابو داوود" دیدار کردند.

پس از آن هم خبرهایی از هلاکت تروریستهای بحرینی در سوریه منتشر شد.

علنی شدن این مسائل در جامعه بحرین، انتقادهای فراوانی را علیه حاکمان این کشور بر انگیخت.
به همین دلیل جمعیت الاصاله با تغییر تاکتیک، سعی کرد تا از جلب توجه‌ها به اقدامات این جمعیت سلفی بکاهد.

اما این تاکتیک جدید، چیزی نبود جز ادامه حمایت از گروه‌های مسلح و تروریستی در پوشش جمع آوری کمکهای انسانی و بشر دوستانه. به صورتیکه همه شعارهای این جمعیت برای تجهیز و اعزام جنگجویان، به شعارهایی مانند آماده کردن سبدهای غذایی و کیفهای مدرسه و غیره تبدیل شدند. این فراخوان در ادامه "پیکر واحد" نامیده شد.

با وجود هشدار ظاهری وزارت خارجه بحرین به شهروندان درباره ورود به مناطق درگیری، سران و اعضای جمعیت الاصاله بارها از طریق ترکیه وارد اراضی سوریه شدند، و این اقدامات قانون شکنانه همچنان در سال 2014 در پوشش رساندن کمکهای انسانی ادامه دارد.

فراخوان جمعیت الاصاله بحرین همچنین از سوی برخی طرفها در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز حمایت مالی می شود. به صورتیکه مبلغان سلفی برخی کشورها برای شرکت و سخنرانی در همایشهای این جمعیت دعوت می شوند.
 


رئيس اداره مبارزه با مواد مخدر در وزارت كشور بحرین

 


بازديد قاضي بحريني عبدالاله المرزوقي از يكي از چادرهاي تبليغاتي در دسامبر 2013


بازديد قاضي بحريني ياسر المجيد از يكي از چادرهاي تبليغاتي در دسامبر 2013




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: