جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 آبان 1393     
ورق بورس برگشت

 

ایسنا:ورس اوراق بهادار تهران به رشد مداوم 2 هفته‌ای خود پایان داد و مجددا به مدار نزولی برگشت و در اولین روز ابتدایی هفته افت 542 واحد را تجربه کرد.

 

به این ترتیب انتشار برخی اظهارنظر ها در خصوص دست نیافتن به توافق در مذاکرات هسته‌ای و نیز لزوم تامین نقدینگی برای عرضه اولیه شرکت سیدکو که قرار است فردا در بورس تهران انجام شود، موجب روند نزولی بورس تهران و بازگشت شاخص به کانال 75 هزار و 946 واحد شده است.

 

این در حالی است که در شرایط فعلی نگاه تمامی فعالان بازار سرمایه به سمت تحولات سیاسی و مذاکرات هسته ای بوده و کلیه اخبار این پرونده از سوی کارشناسان و فعالان بازار دنبال می‌شود زیرا جریان مذاکرات و تلاش دو طرف برای حل مشکلات و احتمال لغو تحریم ها موجب امیدواری در بازار سرمایه شده است و نقدینگی را به بورس برگردانده است، لذا انتشار خبرهای منفی در این حوزه می تواند بازار سرمایه را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

 

از سوی دیگر عرضه اولیه سیدکو بعد از مدتها در بورس تهران باعث فروش برخی سهم ها از سوی سهامداران جهت خریداری سهم این شرکت سیمانی و تامین نقدینگی لازم،موجبات منفی شدن بورس را فراهم کرد.

 

به این ترتیب در بازار امروز شرکتهای بانکی بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند به طوری که بانکهای ملت،پاسارگاد،صادرات و بانک تجارت که تا هفته ی گذشته از بیشترین استقبال در بین سهامداران برخوردار بودند،امروز بیشترین تاثیر منفی را در بورس تهران گذاشتند.

 

علاوه بر این مپنا، مخابرات، ایران خودرو، ملی مس، غدیر، تاپیکو، سایپا، بانک انصار، توسعه معادن و فلزات، بانک پارسیان، نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی خارک از شرکتهای منفی بازار بودند.

در بازار اولین روز هفته شرکتهای داده پردازی ایران، آذرآب، صنعتی بهشهر و بیمه دانا از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و زامیاد، فولاد امیرکبیر کاشان و سرمایه گذاری سایپا بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

 

این در حالی است که علی رغم افت شاخص بورس،حجم و ارزش معاملات به روند رو به رشد خود ادامه داد به طوری که در بازار امروز بیش از یک میلیارد و 250 میلیون سهم به ارزش 304 میلیارد تومان مورد قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 341 هزار میلیار تومان بالغ شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: