جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 آبان 1393     
مردم از خدمات موبایل ناراضی ماندند

تسنیم: محوری‌ترین بحث پنجاه و پنجمین برنامه حول سوال نظرسنجی "آیا کیفیت و سطح خدمات تلفن‌های همراه با نرخ تعرفه‌های آنها تناسب دارد؟" با گزینه‌های 1.اینترنت، 2.پیامک، 3.مکالمه، 4.هر سه مورد و 5.هیچکدام بود که نهایتا 82.63 درصد بینندگان به گزینه پنجم رأی دادند.

در حال حاضر بیش از 100میلیون مشترک تلفن همراه با اپراتورها مختلف در کشور وجود دارد و این مشترکین مشکلات بسیار زیادی در خصوص سرعت اینترنت تلفن همراه و حتی استفاده از امکانات اولیه همچون مکالمه و پیامک دارند.

در برنامه این هفته مناظره با اشاره به بیانات رئیس جمهوری درباره تاکید به رسیدن بر خدمات نسل سوم و چهارم اپراتورها و اینکه ما هنوز به این مرحله از پیشرفت در عرصه فناوری و ارتباطات نرسیده‌ایم مسائلی چون مشکلات مردم با سرعت اینترنت تلفن همراه، نیاز مردم به گسترش اینترنت و خدمات اپراتورها و به طور کلی کیفیت خدمات جانبی تلفن‌های همراه به بحث گذاشته شد.

*سبوحی: قیمت‌گذاری‌ها براساس هزینه اپراتورهاست*

لطف الله سبوحی قائم مقام سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی به مهم‌ترین وظیفه سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی اشاره کرد و اظهار داشت: باید فضای کسب و کار به صورت عادلانه برای بخش خصوصی فراهم شود تا از این طریق به رقابت در بازار دست یابیم.

وی افزود: ایجاد رقابت در بازار منجر به افزایش کیفیت، افزایش کمی خدمات و کاهش قیمت می‌شود که البته فاصله زیادی با این موضوعات داریم.

سبوحی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم به حق است، گفت: قیمت گذاری‌ها براساس هزینه‌های اپراتورهاست ضمن اینکه قیمت برای مردم قابل پرداخت باید باشد و به جذب سرمایه گذار منجر شود.

*شاه‌میرزایی: وظیفه دولت تنها ایجاد رقابت نیست*

علیرضا شاه میرزایی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در واکنش به این سخنان گفت: وظیفه دولت تنها ایجاد رقابت در بازار نیست بلکه باید در این حوزه خدمات تعریف و ناظارت دقیقی صورت پذیرد.

به گفته وی در صورت تعریف خدمات اپراتورها می‌توانند خدمات جدید و به روز خود را همراه با نظارت به مشتریان ارائه دهند.

*صدری: رایتل در مدت انحصار به اهدافش نرسید*

مجید صدری مدیرعامل شرکت رایتل نیز در این برنامه عنوان کرد: رایتل به عنوان اولین اپراتور نسل سوم از سال 90 آغار به کار کرد و صددرصد متعلق به تامین اجتماعی است.

وی اظهار داشت: در دوره سه سالی که دوره انحصار بود شرکت رایتل به اهداف عالیه خود شاید نرسید ولی آینده خوبی را پیش رو خواهد داشت. در سال 93 تعداد مشترکین فعال نسبت به سال 92، 10 برابر افزایش داشت.

او در ادامه با بیان اینکه بیش از 80 درصد مصرف مشترکان رایتل دیتا استفاده می‌کنند، گفت: تمام تلاش ما این است تعرفه‌ها مناسب باشند تا اینکه تعرفه مشتریان رایتل 4 تا 10 برابر کمتر از اپراتورهای دیگر است.

*صدوقی: امسال نرخ مکالمات 6 درصد افزایش یافت*

در ادامه این بحث وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) با بیان اینکه بیش از 67 میلیون سیم‌کارت تاکنون به فروش رسانده‌ایم، اظهار داشت: امسال بعد از 20 سال ارائه خدمات توانستیم شبکه را به نسل‌های سه و چهار ارتقا دهیم.

وی مشکلات نقدینگی‌، افزایش نرخ ارز و تحریم اشاره کرد و گفت: در ده سال گذشته نرخ تعرفه یکسان بود و امسال تنها شش درصد نرخ مکالمات افزایش یافت.

*قاضی‌پور: اپراتورها واردات بی‌رویه‌ای از چین دارند*

همچنین نادر قاضی پور نماینده مجلس و عضو شورای رقابت با بیان اینکه اپراتورها یک شبه از بخش دولتی به بخش غیردولتی واگذار شده‌اند افزود: اپراتورها باید هزینه‌ها را کاهش دهند تا بتوانند در ارائه خدمات موفق عمل کنند.

وی با اشاره به واردات بی‌رویه از چین، تعطیلی کارخانجات بزرگ شیراز، بیکاری جمعیت عظیمی از مهندسان گفت: اپراتورها باید هزینه‌ها را کاهش دهند، همچنین فرامین رهبری در امر مخابرات اجرانشده است.

او ادامه داد: در دولت قبل قصد داشتند دو بار مخابرات را منحل کنند و مجلس مقاومت کرد. مخابرات باید رتبه 2 را داشته باشد در حالی که رقابت کنونی در اخذ پول است نه ارائه خدمات.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: