جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 آبان 1393     
برگزاری جشنواره بهترین ها از دوریختنی‌ها در محلات مرکزی شهر تهران

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز،معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 در راستای توسعه و ترویج مدیریت مصرف از برگزاری جشنواره بهترین ها از دوریختنی‌ها در محلات 17 گانه منطقه خبر داد.

محمد کریملو معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 با اعلام این خبر گفت: با همکاری اداره امور بانوان منطقه جشنواره بهترین ها از دوریختنی‌ها از ابتدای آبان ماه سال جاری در قالب 21 کارگاه آموزشی در محلات سطح منطقه در حال برگزاری است.

وی در ادامه بیان  داشت: این جشنواره هنری شکل یافته از مواد دوریختنی  است و پسماندهای شهری تمایل به خلق آثار هنری و متشکل از مواد طبیعی و دور ریز است، به گونه ای  که اشیاء ساخته شده از این مواد دور ریز  با نگاه خلاق و دستان پرتوان هنرمندان  این مرز و بوم سبب تقویت باورها و ارزش های دینی از جمله قناعت و صرفه جوی شده و تاثیر به سزایی بر جامعه و محیط زیست می گذارد.

کریملو در خصوص اهداف این جشنواره اظهار داشت: ارتقای روحیه قناعت و ساده زیستی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف با زبان هنر، توجه به نقش کلیدی زنان به عنوان مدیران خانه و ارتقاء سطح فرهنگ مصرف در خانواده و توسعه ترویج استفاده بهینه از پسماندهای شهری و دور ریزها از جمله اهداف جشنواره بهترین ها از دور ریختنی ها است.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 با اشاره به این که این دوره از کارگاه ها به تفکیک گروه سنی کودک و بزرگسالان در سرای محلات در حال برگزاری است خاطر نشان کرد: مربیان مجرب به طراحی و خلق آثار هنری و... از خرده پارچه و مواد طبیعی دور ریز می پردازد.

گفتنی است،کارگاه های آموزشی "بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها" در اواخر آذر ماه با معرفی آثار برگزیده جهت راهیابی به بخش نمایشگاه متمرکز مناطق 22 گانه به کار خود پایان خواهد داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: