جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 آبان 1393     
مراجعه 39 موتورسیکلت در مقابل حجم بالای موتورسواران در حال حرکت در شهر تهران بسیار تکان دهنده است

به گزارش گروه حمل و  نقل پاک شهرداری نیوز؛ مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو تهران ، با اشاره به عدم توجه موتور سیکلت داران برای مراجعه به مراکز معاینه فنی گفت : در سال 93 تنها 39 دستگاه موتور سیکلت به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند .

مهندس ولی آذروش در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : متاسفانه 5 / 3 میلیون موتور سیکلت در شهر تهران در حال رفت و آمد هستند و آمار اندک مراجعه های موتورسیکلت ها به مراکز معاینه فنی بسی جای تاسف دارد چرا که مراجعه 39 موتورسیکلت در مقابل حجم بالای موتورسواران در حال حرکت در شهر تهران بسیار تکان دهنده است .

وی در ادامه افزود : امروز در تمام کشورهای پیشرفته تولید موتور سیکلت بر مبنای استاندارد یورو 2 بوده و البته این موتورها  دارای کاتالیست نیز هستند . در این کشورها عدم وجود نقص فنی در تمام وسایل نقلیه و از جمله موتور سیکلت ها مورد تاکید و توجه است .

آذروش در ادامه یاد آور شد : باید گفت  تعداد 39 موتوری که برای انجام معاینه فنی به مراکز ما  مراجعه کرده اند ، به مساله ایمنی خود ارزش گذاشته اند و انتظار می رود سایر مالکان موتور سیکلت ها نیز باید به موضوع ایمنی و سلامت خود و خانواده خود اهمیت بدهند.

وی در خصوص وضعیت بد موتور سیکلت های موجود در خیابان های شهر تهران گفت : متاسفانه موتور سیکلت های تولید شده در ایران فاقد استانداردهای مناسب به لحاظ ایمنی و فنی بوده اند. به طور مثال برخی از این موتور ها فاقد آینه هستند و برخی ترمز و موتورشان ایراد دارد . همچنین در زمینه آلایندگی های صوتی و هوا دارای نقص هستند.

آذروش در خصوص آمادگی مراکز معاینه فنی برای معاینه موتور سیکلت ها گفت : موضوع  مراجعه موتور سیکلت ها به مراکز معاینه فنی هم مستلزم فرهنگ سازی در این زمینه است، هم مستلزم اعمال قانون . بنابر این دستگاه های زیربط باید به این امر به شکل جدی بیندیشند . چرا که بیشتر آمار مربوط به تصادفات منجر به جرح و فوت از میان همین موتور سیکلت هاست .

وی در ادامه افزود : ضمن اینکه میزان آلودگی تولید شده توسط موتورسیکلت ها 4 تا 8 برابر خودروهای عادی است .

آذروش در خصوص طرح جلوگیری از ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده طرح ترافیک بیان داشت : در این زمینه از طرف پلیس راهور اقدامات خوبی انجام شده و پلیس در تمام مبادی ورودی به منطقه طرح حضور دارد و از ورود خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند جلوگیری می کند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد : با توجه به ورود به فصل سرما و بالا رفتن میزان آلودگی هوا به دلیل وارونگی هوا و همچنین مضراتی که این آلودگی ها می تواند برای کودکان ، سالمندان ، بیماران قلبی و زنان باردار داشته باشد ، توجه به موضوع معاینه فنی باید به طور جدی مورد وثوق شهروندان قرار بگیرد .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: