جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 آبان 1393     
روزانه 50نفر براثر تصادف جانشان را از دست می دهند

به گزارش گروه حوادث ترافیکی شهرداری نیوز،سخنگوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور با انتقاد از عملکرد رسانه ها درخصوص اطلاع رسانی درباره وضعیت تلفات انسانی در جاده های کشور گفت: زیبنده کشورما نیست که هر سال 18 هزار نفر در جاده های کشور جان خود را از دست بدهند و در زمینه اطلاع رسانی کار گسترده ای صورت نگیردوامیدواریم این رسانه ها از خود سوال کنند که 18 هزار نفر به اندازه سقوط چند هواپیما تلفات به جامعه تحمیل می کند.

ناصر رزاق منش با بیان اینکه 35 درصد از سوانح رانندگی در سطح شهرها منجر به مرگ هموطنان می شود، افزود: در حال حاضر 50 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در شهرها موتورسیکلت سواران و عابران هستند که به دلیل عامل انسانی جان خود را از دست می دهند، اما آیا رسانه ها آنگونه که باید جامعه را نسبت به رفتار خود آگاه کرده اند؟ واین پرسشی است که با نگاه به وضعیت تلفات رانندگی می توان به پاسخ قطعی برای آن دست یافت .

سخنگوی سازمان راهداری ها و حمل ونقل کشور ادامه داد: امروز رسانه ها در جامعه ما همچون رسانه ها در کشورهای توسعه یافته دارای قدرت هستند و از آنها انتظار می رود که از این قدرت در راستای آگاه سازی جامعه استفاده شود تا پدیده نگران کننده بی توجهی جامعه به فرهنگ صحیح رانندگی اصلاح شود .

رزاق منش با بیان اینکه روزانه 50 نفر از هموطنان در جریان تصادفات رانندگی فوت می کنند، گفت: متاسفانه باید گفت افکار عمومی توجهی به مرگ فجیع 50 انسان در هر روز از سال ندارد.این در حالی است که تنها رسانه ها هستند که می توانند به جامعه القا کنند بی توجهی به رعایت قوانین و سبقت غیرمجاز ، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ حالا به عامل مرگ هموطنان ما تبدیل شده است .

سخنگوی سازمان راهداری و حمل ونقل کشور از رسانه ها خواست تا با یک عزم جهادی نسبت به حساس کردن جامعه به رعایت قوانین رانندگی و صحیح راندن اقدام کنند تا آمار تلفات انسانی ناشی از تصادفات رانندگی در کشور ما کاهش یابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: