جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 آبان 1393     
راه‌اندازی طرح‌هایی با هزینه دولت

ایسنا: محمدرضا نعمت زاده در نشست با فعالان اقتصادی که شب گذشته در سنندج برگزار شد اظهار کرد: 35 مورد مصوبه در رابطه با مشکلاتی که فعالان اقتصادی استان مطرح کردند، برای تصویب به مجلس رسیده است.

وی افزود: با پیگیری های مکرر تاکنون بیش از 90 درصد از این مصوبات در مجلس پذیرفته شده است که اگر تصویب شود می توان در این عرصه یک قدم جلوتر رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با وضعیت صادرات به اقلیم کردستان عنوان کرد: تحریم بودن بانک ها عامل اصلی مشکلات موجود در این رابطه است و موجب شده تا بانک‌های ترکیه در این زمینه موفق تر از ایران عمل کنند.

وی تصریح کرد: دولت کمر همت را برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه ای که بر علیه مردم ایران می شود را بسته است و با تمام توان برای مرتفع کردن مشکلات می کوشد.در چند سال اخیر کشور عراق مانع از صدور خودرو می شد که با پیگیرهای مکرر و برگزاری جلساتی در عراق، خوشبختانه موفق به برداشتن موانع شدیم.

نعمت زاده با اشاره به تحریم های آمریکا علیه مردم ایران عنوان کرد: دولت تدبیر و امید رفع و برداشتن تحریم ها را به عنوان یک مسئله اولویت دار پیگیری می کند.

وی ذکر کرد: از ابتدای امسال بر روی مسئله رکود در ایران کار شده و رفع رکود توام با کاهش تورم مورد توجه دولت بوده که در این مدت نسبت به 7 ماهه سال قبل از وضعیت بهتری برخوردار بوده ایم.

نعمت زاده با اشاره به اینکه این مسائل روزانه در شورای پول و اعتبار پیگیری می شود اظهار کرد:اختیار تعیین نرخ تبدیل ارز به ریال و نحوه بخشودگی جرایم بر عهده شورای پول و اعتبار گذاشته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه‌اندازی طرح هایی با هزینه دولت بیان کرد: در هر استانی یک واحد که هزینه اش را دولت می پردازد راه‌اندازی خواهد شد و نزدیک 10 سال است که این مصوبه عقب افتاده که موضوع پیچیده و بزرگی است و اگر صنعتی در استان های غربی راه‌اندازی شود، منشا خیر و برکت خواهد شد.

وی در رابطه با جرایم تامین اجتماعی برای صنعتگران عنوان کرد: طی جلساتی جریمه نکردن صنعتگران توسط تامین اجتماعی پیگیری و عنوان شده جرایم سال‌های 1389 تا 1393 به دلایل رکود اقتصادی و متفاوت بودن این زمان با سال های گذشته، جرایم این 4 سال بخشوده شود.

وی با اشاره به اینکه عقب ماندگی این چهار سال را نباید به حساب صنعتگران گذاشت، ذکر کرد: در این سال ها به دلیل گرانی قطعات و افت تولید ها و کاهش صادرات نباید جرایمی را برای صنعتگران لحاظ کرد.

نعمت زاده با اعلام اینکه نباید تحریم ها را بی اثر دانست، تصریح کرد: هر تحریمی بازدارندگی دارد و باید با آنها مقابله کرد و با رفع تحریم ها و به پایان رساندن مذاکرات نسبت به رفع قسمتی از این مشکلات اقدام کرد.

وی خاطر نشان کرد: استان کردستان مزیت های زیادی دارد وبا راه اندازی بازارچه ها نمی شود همه مشکلات را حل کرد بلکه باید تجارت را در مسیری درست هدایت کنیم.با وزرا و نخست وزیر عراق جلساتی برای پیگیری موضوع برگزار شده و تا حصول نتیجه این جلسات ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: کار و اشتغال در بخش صنعت همیشه سخت و با مشکلاتی همراه بوده اما در چند سال اخیر با اثرات تحریم ها این مشکلات بیشتر شده که با تلاش همه جانبه توان برخورد با شرایط تحمیل شده را داشته باشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: