جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 آبان 1393     
روغن زیتون خوب کدام است؟

«سید محمدحسین میرابوالفضلی» در منطقه زنجان گفت: روغن زیتون ایرانی نسبت به سایر روغن‎های وارداتی مطمئن‎تر است، چرا که روغن‎های دیگری را مخلوط نمی‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: کیفیت روغن زیتون به دو عامل اسیدیته و پراکسید وابسته است که روغن زیتونی خوب است که اسیدیته و پراکسید پائین‎تری داشته باشد.

 این کارشناس ادامه داد: روغن زیتون مرغوب باید بیخ گلو را بسوزاند و به اصطلاح تلخ مزه باشد.

 وی با بیان اینکه استحصال زیتون به 2 روش فیزیکی و شیمیایی صورت می‎گیرد، افزود: روغن‎گیری در استان به روش فیزیکی صورت می‌گیرد و هیچ گونه موادشیمیایی اضافه نمی‌شود.

 میرابوالفضلی درخصوص ارقامی که برای روغن‌گیری استفاده می‌شود، ادامه داد: درصد روغن‌دهی 2 واریته کلونیکی و آرنیکی بسیار خوب است و روغن‎های حاصله از این ارقام بهترین روغن‎های دنیا است و همچنین زیتون اصیل ایرانی نیز واریته خوبی داشته و تا 23 درصد روغن‎دهی دارد.

 وی همچنین درخصوص شرایط مطلوب انتقال زیتون برای روغن‎گیری، ادامه داد: زیتون‎ها باید با جعبه حمل و نقل شوند تا آسیبی نبینند و فاصله چیدن زیتون تا روغن‎گیری تا 24 ساعت تجاوز نکند و در حین روغن‎گیری حرارت کمتری ببیند.

وی درخصوص مشکلات روغن‎گیری افزود: سال گذشته در ایران به دلیل کمبود زیتون، کارخانه‎های روغن‎گیری عملاً بیکار بودند و زیتون‎ها برای کنسروسازی بیشتر استفاده شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: