جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 14 اسفند 1392     
عدم تبعيت از قانون با تعداد تصادف رابطه مستقيم دارد

به گزارش شهرداری نیوز، نتايج بخشي از مقالات ارائه شده در «سيزدهمين كنفرانس بين‌المللي مهندسي حمل و نقل و ترافيك» در محور آموزش و فرهنگ‌سازي ترافیک از سوي روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران منتشر شد.

در اين ارتباط يك استاد جامعه‌شناسي دانشگاه فردوسي مشهد از رابطه مستقيم و معنادار عدم تبعيت از قوانين و مقررات با تعداد تصادف رانندگان متخلف خبر داد و گفت: اهميت قائل نشدن برای قانون، تشويق همراهان به زیر پا گذاشتن قانون،‌ لذت‌‌ بردن از قانون شکنی و جبران عقب افتادن از سایر رانندگان، از ‌مهم‌ترين دلايل تصادفات محسوب مي‌شوند.

دكتر حسين بهروان افزود: اين‌‌گونه رفتارهاي رانندگي ريشه در ساختار قانوني و نهادي هر جامعه و كنترل‌هاي بيروني و دروني آن جامعه دارد و نمي‌توان صرفاً با اعمال جريمه و اتكاء به آموزش‌هاي مهارتي رفتار رانندگان متخلف را بهبود بخشيد، بلكه این مهم مستلزم توجه به عواطف، احساسات،‌ نگرش‌ها و نيازهاي اجتماعي آن¬هاست.

از سوي ديگر، يك استاديار گروه مهندسي عمران دانشگاه بيرجند نيز با اشاره به اين كه سالانه حدود 5 هزار موتورسوار در كشورمان كشته مي‌شوند و بيشترين آمار فوتي‌هاي تصادفات بعد از عابران پياده به موتورسواران اختصاص دارد، گفت: بخش قابل توجهي از اين مرگ و مير، به رفتارهاي خطرآفرين موتورسواران در معابر شهري از جمله در تقاطع‌هاي چراغ‌دار بر مي‌گردد.

 دكتر مرتضي عراقی با بيان اين كه تخلفات رايج موتورسواران در شهرها شامل نداشتن كلاه ايمني، عبور از چراغ قرمز، حمل بار و مسافر بيش از حد مجاز، قرار گرفتن روي خط عابر پياده، سرعت بالا و افزايش سرعت در نزديك تقاطع‌ها، حركات مارپيچ به ويژه در محدوده تقاطع‌ها و حركت در جهت مخالف است، خاطرنشان کرد: در تقاطع‌هاي چراغ‌دار ميزان تخلفات موتورسواران به طور ميانگين 23 درصد افزايش مي‌يابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: