جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 آبان 1393     
لزوم حضور ایران در ائتلاف ضد داعش‎

تسنیم: یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت که حملات ائتلاف آمریکایی به تنهایی برای شکست دادن داعش کافی نیست و «قطعا ائتلاف ضد دولت اسلامی (داعش) بدون ایران شکست خواهد خورد.

نشریه آمریکایی فارن پالسی در گزارشی نوشت که حملات ائتلاف آمریکایی به تنهایی برای شکست دادن داعش کافی نیست و «قطعا ائتلاف ضد دولت اسلامی (داعش) بدون ایران شکست خواهد خورد.

این نشریه با اشاره به نقش موثر ایران در حل و فصل معضل تروریسم داعشی در منطقه افزود: تهران از همه زودتر به کمک عراق شتافت و اوباما نیز اعتراف کرد که تهران سنگ اساس امنیت منطقه است.

فارن پالسی ادامه داد: واشنگتن از این ضعف اطلاع دارد و به همین دلیل عربستان سعودی، اردن و دولت هایی منطقه ای را به فهرست ائتلاف ضد داعش افزود، زیرا می دانست که همین کشورها حامی داعش هستند و اعضای آن را آموزش دادند و تجهیز کردند.

این تحلیل افزود: با این وجود، ائتلاف آمریکا یک قدرت منطقه ای اصلی را کم دارد و آن ایران است. نامه باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به رهبر عالی ایران آیت الله خامنه ای تلاشی برای پرکردن این خلا بود و همچنین اطمینان دهنده در این باره که ائتلاف ضد داعش بدون حضور ایران حتما شکست خواهد خورد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: