جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 آبان 1393     
برای نخستین بار اتوبوس فرودگاهی در کشور تولید شد

 به گزارش  گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ مشاور و معاون بازرگانی شرکت پیشرو دیزل آسیا در خصوص زحماتی که برای تولید اتوبوس فرودگاهی کشیده شده است گفت: اتوبوس فرودگاهی برای نخستین بار در کشور طراحی شده است و تا به حال این نوع اتوبوس ها که مورد استفاده در فرودگاه هاست به صورت  دست دوم از کشورهای عربی خریداری می شد .

بیژن عظیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : این اتوبوس ها با طراحی ویژه به عنوان اتوبوس فرودگاهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و گنجایش 130 نفر را دارد.

وی در ادامه افزود : موتور ، گیربکس و اکسل این نوع اتوبوس وارداتی بوده و بقیه اجزای آن اعم از طراحی و استاندارد ها تولید داخل است .

عظیمی در خصوص برتری این اتوبوس ها در مقایسه با نوع خارجی آن گفت : این اتوبوس از نظر طراحی منحصر به فرد بوده و در قسمت بالایی اتوبوس طرح به شکلی است که از بالا جلوه و زیبایی خاصی را دارا است . ظرفیت آن برای حمل 130 مسافر در نظر گرفته شده و سیستم کنترل هوا و سرمایش و گرمایش آن متناسب با این تعداد جمعیت در نظر گرفته شده است .

وی در ادامه افزود : سرعت در نظر گرفته شده برای این اتوبوس بر اساس استاندارد فرودگاهی تا 50 کیلومتر  بوده و از نوع اتوبوس های لو فلور با ارتفاع 20 سانت از زمین است . به همین سبب قابلیت راحتی در سوار و پیاده شدن مسافران را داراست . برای این نمونه 50 ست قالب تهیه شده است .

عظیمی در پاسخ به این پرسش که شرکت پیشرو دیزل آسیا توانایی ساخت اتوبوس هایی برای استفاده در حمل و نقل عمومی و شهری را نیز دارد یا خیر ، گفت : در حال حاضر شرکت پیشرو دیزل آسیا برنده مناقصه تولید 1700 دستگاه اتوبوس برای تامین اتوبوس های درون شهری شده است .

وی در ادامه افزود : این شرکت در زمینه تولید مینی بوس ، میدی بوس ، اتوبوس ، اتوبوس بی آر تی ، مینی باس قابلیت تولید داشته و آماده است در این زمینه سفارشات را بپذیرد .

عظیمی گفت : این اتوبوس ها بر اساس نیاز مشتری قابلیت نصب موتورهای دیگر همچون بنز را داراست و گیربکس زد اف آلمان را نیز می توان برای آن نصب کرد .

وی در خاتمه گفت : تولید این اتوبوس 300 هزار دلار صرفه جویی ارزی را به همراه داشته و با 50 درصد قیمت تمام شده خارجی قابلیت واگذاری دارد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: