جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 آبان 1393     
کری به مسقط بازگشت

فارس:  «مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد پنج‌شنبه اعلام کرد هواپیمای «جان کری» وزیر خارجه این کشور برای سوخت‌گیری در فرودگاه مسقط به زمین نشسته است.

به گفته خانم هارف، آقای کری از این فرصت استفاده کرده و در فرودگاه با «یوسف بن‌علوی» وزیر خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرده است. این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که عمان اوایل هفته جاری میزبان مذاکرات سه جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا و هماهنگ‌کننده گروه 1+5 بود و سپس نهمین دور از مذاکرات هسته‌ای نیز در آنجا برگزار شد.

در پی اعلام خبر بازگشت آقای کری به مسقط، خبرنگاران گمانه‌زنی‌هایی را در مورد احتمال مرتبط بودن این سفر از پیش‌ اعلام‌نشده با مذاکرات هسته‌ای مطرح کردند، که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این مسئله را رد و عنوان کرد که هدف از حضور مجدد در مسقط تنها سوخت‌گیری بوده و بیش از یک ساعت نیز طول نمی‌کشد.

این در حالی است که پیش از این یک مقام عمانی به خبرگزاری کویت گفته بود وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه برای جمع‌بندی مذاکرات صورت‌گرفته، به عمان بازمی‌گردد، خبری که روز سه‌شنبه از سوی واشنگتن تکذیب شده بود.

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 روز سه‌شنبه در حالی به پایان رسید که طرفین برای رسیدن به توافق نهایی تنها تا روز سوم آذر زمان دارند. یک دیپلمات عضو 1+5 دیروز به پایگاه المانیتور گفته بود مذاکرات به احتمال 50درصد تمدید می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، کری ساعتی پس از حضور در مسقط، این شهر را به مقصد اردن ترک کرده است. وی در آنجا قرار است در مورد روند مذاکرات سازش با مقامات اردنی گفت‌وگو کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: