جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 مرداد 1396     
پایش جنگل ها و قطعات فضای سبز منطقه 19 با هدف کنترل آفات

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 19از فعالیت پایش و دفع آفات نباتی در بوستانها، جنگل کاریها و قطعات فضای سبز منطقه خبر داد.

 

دکتر پیمان قربانی با اشاره به تشدید این فعالیت در فصل تابستان گفت: پایش درختان از فصل بهار شروع شده است اما با توجه به افزایش آفات و بویژه سفیدبالکها در ایام تابستان، این اقدام با سرعت و شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی به نصب تله های فرمونی جهت جذب و دفع آفات سوسک پوستخوار کاج اشاره کرد و افزود: این اقدام در 8 نقطه منطقه شامل بوستانهای 22 بهمن، شریعتی و بهشت، جنگل کاری های یاس، طوبی، اسماعیل آباد و قدس و نیز اتوبان قم از پل حرم مطهرتا عوارضی قم صورت گرفته است.

قربانی ادامه داد: به منظور کنترل آفات، ترمیم تنه درختانی که دارای حفره های توخالی هستند در سطح منطقه در حال انجام است. این فعالیت از ناحیه یک شروع شده و در ناحیه 3 در حال اجرا است.

شهردار منطقه از اقدامات ویژه مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه را کنترل آفت سفیدبالکها اعلام و بیان کرد: به همین منظور ضمن پایش درختان توسط کارشناسان این مرکز در سطح منطقه، کارتهای زرد و نوار زرد روی درختان توت در کلیه بوستانها و قطعات فضای سبز اتوبانها و بلوارهای سطح منطقه انجام شده است.

وی در بخش دیگری به پاکسازی زمین های بایر سطح منطقه اشاره کرد و گفت: تاکنون 50 هزار متر مربع زمین بایر از خاک و نخاله پاکسازی شده و درهمین راستا نیز 450 کامیون نخاله جمع آوری شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: برای محدود کردن دسترسی به زمینهای بایر و پیشگیری از تخلیه خاک و نخاله در این زمینها، حریم زمینهای بایر با استفاده از 150 عدد نیوجرسی مسدود شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: