جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 آبان 1393     
هدایای رهبران جهان به اوباما/تصاویر

ایسنا: وزارت امور خارجه آمریکا لیست هدایای رهبران خارجی به اوباما را منتشر کرده است که در میان آنها 2500 جعبه شکلات، 20 کلاه بیس‌بال با تصویر اوباما، مجسمه برنزی 127 سانتی‌متری از یک یوزپلنگ و 12 بطری مشروب به چشم می‌خورد.

به گزارش یاهونیوز، وزارت امور خارجه آمریکا لیست هدایایی که مقام‌های آمریکایی از اواخر 2012 تا 2013 دریافت کرده‌اند، منتشر کرد که در این میان هدایای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش میشل از مابقی مقام‌ها چشمگیرتر است.


این هدایا رشوه محسوب نمی‌شوند و طبق قانون اوباما باید آنها را به آرشیو ملی و یا سایر نهادها برای نگهداری و یا نمایش عمومی بدهد. چنانچه اوباما بخواهد برخی از هدایا را برای خود نگه دارد باید قیمت آن را طبق ارزش آن در بازار پرداخت کند اما به نظر می‌رسد وی هیچ‌یک از این هدایا را نمی‌خواهد.

طبق لیست منتشر شده گران‌قیمت‌ترین هدیه متعلق به میشل اوباماست. ملکه برونئی سال گذشته به وی یک جواهر به ارزش 71 هزار و 468 هزار دلار هدیه داد.


گردنبند اهدایی به میشل اوباما

بانوی اول آمریکا این هدیه را برای خود نگه نداشت. این جواهرات شامل گوشواره، انگشتر و گردنبند است که یاقوت زرد و الماس دارد.

طبق برآورد وزارت خارجه آمریکا، این هدیه هفت برابر از هدیه‌ای که به اوباما داده شده، گران‌تر است؛ سفیر قطر در آمریکا به اوباما مجسمه‌ای شیشه‌ای از یک شاهین به ارزش 10 هزار و 400 دلار داده بود.


 
در همین حال رئیس‌جمهوری زنگبار، بخش خودمختار تانزانیا در شرق آفریقا، هدایایی به ارزش 1926 دلار به اوباما داده است که شامل پارچه، پیراهن، وسایل تزئینی، کلاه و غیره می‌شود.

اوباما همچنین از نشست گروه هشت در ایرلند نیز در سال 2013 دست پر بازگشت که حدود 2116 دلار قیمت داشت. این هدایا شامل یک قاب عکس از رهبران جی هشت، یک فلش مموری سفارشی، کتابی با عنوان «مناظر ایرلند»، یک سی‌دی از آهنگ‌های انگلیسی و غیره بوده است.


 
در لیست وزارت خارجه همچنین نام محمود عباس، رئیس تشکیلات خوگردان فلسطین دیده می‌شود که هدایای وی به اوباما به ارزش 414 دلار بوده است. در میان این هدایا، مجموعه‌ای از تصاویر باراک اوباما در سفر به کرانه باختری، نقاشی آبراهام لینکلن (رئیس‌جمهوری سابق آمریکا) و غیره دیده می‌شود.

در میان رهبران جهان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کوچکترین هدیه را از نظر اندازه به اوباما داده است که ارزش آن 2700 دلار است. این هدیه یک تراشه کوچک 0.04 میلی متری است که نام ایالات متحده و اسرائیل بر روی آن حک شده است.


 
اوباما اگرچه روابط چندان خوبی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ندارد اما پوتین همچنان هدایای زیبایی به اوباما می‌دهد. یکی از هدایا فنجان اسپرسوی طلایی است که یک برگ نقره‌ای روی آن حک شده و ارزش آن 540 دلار است. در یک مناسبت دیگر پوتین یک بشقاب پرنقش و نگار، دو دست چای خوری و یک دی‌وی‌دی از نمایش‌های تئاتر به ارزش 1084 دلار به اوباما هدیه داد.


 
هم‌چنین هدایای رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی به اوباما به ارزش 1288 دلار بوده است. در این لیست نام دیگر رهبران جهان از جمله مراکش و میانمار نیز به چشم می‌خورد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: