جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 مرداد 1396     
ایجاد فساد با سهمیه بندی :
کاهش مصرف صعودی بنزین با پایان تعطیلات تابستانی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، معتقد است چنانچه پس از پایان شهریور افزایش مصرف بنزین همچنان به قوت خود باقی بماند باید تمهیدات دیگری اندیشید تا نیازمند واردات سنگین بنزین نباشیم.

 

اسدالله قره خانی ، با اشاره به افزایش مصرف بنزین طی هفته های گذشته، گفت:سال های گذشته مصرف بنزین تا 90 میلیون لیتر در روز نیز افزایش یافته بود، بنابراین در شرایط کنونی که اوج مسافرت ها بوده و مردم به سبب گرمای خاصی که در کشور ایجاد شده به مناطق سردسیر و کوهستانی سفر می کنند این افزایش مصرف سوخت ناشی از افزایش مسافرت ها طبیعی است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با پایان فصل تابستان و سفرهای تابستانی سیر صعودی افزایش مصرف بنزین روند نزولی به خود می گیرد، افزود: اگر چنانچه پس از پایان شهریور این افزایش مصرف همچنان به قوت خود باقی بماند باید تمهیدات دیگری اندیشید تا نیازمند واردات سنگین بنزین نباشیم یا اینکه باید بودجه خاصی برای افتتاح فاز 1 و 2 ستاره خلیج فارس اختصاص یابد که از این طریق به تولید 15 میلیون لیتر دست یافت.

قاچاق گازوییل با تفاوت قیمتی بین ایران و کشورهای همسایه/تفاوت قیمت بنزین در ایران و کشورهای همسایه زیاد نیست

قره خانی با اشاره به اینکه قاچاق در بخش سوخت کشور در بخش گازوییل پر رنگ است، ادامه داد: مابه التفاوت قیمت گازوییل در ایران و در کشورهای همسایه زیاد بوده لذا قاچاق آن به دلیل تفاوت فاحش قیمت با کشورهای همسایه تا حدی وجود دارد، اما مابه‌التفاوت قیمت بنزین در ایران و کشورهای همسایه به استثنای ترکیه زیاد نیست، البته نوع قاچاق سوخت در بخش های شرقی و غربی و جنوبی متفاوت است.

وی یادآور شد: افزایش مصرف سوخت بیشتر تحت تاثیر ترددهای جاده ای است، که با کاهش پیک سفرهای تابستانی می توان انتظار کاهش مصرف و بازگشت مصرف بنزین به میزان میانگین مصرف گذشته را داشت.

آیین نامه برقراری مجدد کارت سوخت باید براساس مصوبه مجلس تدوین شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید آیین نامه برقراری مجدد کارت سوخت براساس مصوبه مجلس تدوین شود، افزود: اگر بحث سهمیه بندی بنزین مطرح شود باید برای تاکسی های درون و بین شهری و تاکسی های اینترنتی همانند اسنپ و تپسی سهمیه اضافه در نظر گرفته شود، که با این اقدام در پمپ بنزین ها فسادهای خاصی ایجاد می شود و مردم در مضیقه قرار می گیرند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای مدیریت مصرف سوخت باید به سمت تولید بیشتر و سیاست اصلاح قیمتی حرکت کرد، تا علاوه بر رفع نیازهای مردم صرفه جویی در مصرف بنزین انجام شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: