جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 31 تير 1396     
دولت نباید یک درصد هم در خودروسازی سهم داشته باشد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان حاکمیت دولت بر بنگاههای اقتصادی گفت : متاسفانه همچنان دولت تمایلی به خروج از اعمال مدیریت بر بنگاههای اقتصادی همچون خودروسازی ندارد چرا که بخشی از قدرت را در این می دانند که برای بنگاهها هیات مدیره و مدیر عامل تعیین کنند و همچنان این بخش در ید اختیار آنها باشد.

 

رضا علیزاده تاکید کرد : باید دست دولت از تصدی گری بر بنگاههای اقتصادی قطع شود.

وی گفت : متاسفانه تاکنون اصل 44 قانون اساسی به درستی اجرایی نشده بنابراین اینکه صنعت و تولید با مشکل مواجه است بخشی از آن اعمال مدیریت های دولتی است چرا که دولت دوست ندارد دست از سر بنگاههای اقتصادی بردارد.

وی اظهار داشت : مجلس و کمیسیون صنایع در این راستا باید ورود پیدا کنند تا دولت این سیاست درست را در پیش گرفته و دست از سر تصدی گری بردارد و در چنین شرایطی است که دولت کوچک و چابک خواهد شد.

وی گفت : اگر دولت حتی یک درصد در بنگاههای اقتصادی سهم داشته باشد با همان یک درصد قدرتش را اعمال می کند از این رو نباید یک درصد نیز در خودروسازی سهم داشته باشد.

علیزاده همچنین افزود: همچنان وضعیت موجود تولید خودرو در ایران قابل قبول نیست به طوری که مدتهاست عدم تنوع در تولید و عرضه مدل های محدود و غیر رقابتی ، نارضایتی مصرف کنندگان را از خودروهای تولیدی در بازار به دنبال دارد.

وی اظهار داشت : در چنین وضعیتی باید تلاش شود تا قیمت خودروهایی که قرار است از رده خارج شود ، تغییری نیابد.

وی گفت : خودرو هایی که سالهاست تولیدکننده ، دولت و مصرف کننده معتقدند که باید از دور خارج و جایگزین شود نباید نوسان قیمت داشته باشد ، در غیر این صورت عدم توجه به این مساله به انصافی در حق مشتریان داخلی خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تصمیمات اخیر قیمتی شورای رقابت در خصوص خودروها اظهار داشت : باید همزمان با تغییر قیمت ، امنیت و کیفیت خودروها نیز برای مصرف کنندگان داخلی افزایش یابد .

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی بازار خودرو ، مشتریان را ناگزیر به خرید کرده است ، تصریح کرد : باید بازار خودرو رقابتی شود تا جریان تولیدات تغییر و مصرف کننده نیز از این شرایط منتفع شود.

وی در ادامه راه حل وضعیت کنونی بازار را اصلاح تدریجی تعرفه واردات خودرو دانست و گفت : در چنین شرایطی مطمئنا انگیزه رقابت در تولیدکنندگان ایجاد شده و در این مسیر قیمت را بازار تعیین کرده و بالطبع کیفیت و قیمت خودروهای داخلی افزایش خواهد یافت.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : با ادامه شیوه کنونی هیچ نتیجه ای بدست نخواهد آمد ،همان گونه که در دو سه دهه اخیر نیز نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: