جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 تير 1396     
آموزش گل و گیاه به 32 هزار شهروند در مزارع خانواده منطقه 15

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛دوره آموزشی و مشاوره فضای سبز برای 32 هزار شهروند در مزارع خانواده منطقه15 برگزار شده است.

 

دکتر انجمنی شهردار منطقه با اعلام مطلب فوق افزود: این دوره های آموزشی در سه ماه گذشته توسط مرکزتحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز در راستای ترویج فرهنگ سبز زیستن در بین شهروندان، ارائه اطلاعات مربوط به نگهداری، آبیاری، کاشت و تکثیر گیاهان به ویژه گیاهان آپارتمانی و غنی سازی اوقات فراغت برگزار شده است.

به گفته وی، شهروندان پس از گذراندن دوره آموزشی در مرکز تحقیقات به صورت عملی مراحل کاشت، داشت و برداشت گونه های گیاهی کم آب از جمله گیاهان دارویی و سبزیجات فصلی را در مزارع خانواده انجام می دهند و در انتها محصولات توسط شهروندان برداشت و مصرف می شود.

دکتر انجمنی با اشاره به اینکه چهار مزرعه خانواده در منطقه 15 ایجاد شده است، افزود: مزارع بوستان های پامچال، پردیس بانوان، ولی عصر(عج) و والفجر میزبان علاقه مندان و هنرجویان است.

شهردار منطقه بیان داشت: محصولاتی مانند هندوانه، طالبی، سبزی خوردن، بامیه، پنبه، آفتابگردان، خیار، گوجه‌فرنگی و... در این مزارع کشت می‌شود.

دکتر انجمنی یادآور شد: مهارت هنرجویان به حدی بالا رفته است که خود نیز از سبزیجات بذرگیری می‌کنند و از این طریق بذرهای مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: