جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 تير 1396     
توزیع نمادین سفره نان خانواده در بین شهروندان در روز 21 تیرماه

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛سفره نان خانواده به مناسبت روز بدون کیسه پلاستیکی21 تیرماه به صورت نمادین بین شهروندان توزیع شد.

 براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال 1388 مبنی بر الزام کاهش استفاده از کیسه ها و ظروف پلاستیکی، روز 21 تیرماه بعنوان "روز بدون کیسه پلاستیکی" با هدف آگاهسازی شهروندان در رابطه با مخاطرات استفاده از کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی نامگذاری شد.

روز بدون کیسه پلاستیکی امسال با پیام" کیسه پلاستیکی کمتر، زمین پاک تر، زندگی بهتر" برگزار می شود. هدف از برنامه امسال، اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص مضرات استفاده از کیسه پلاستیکی است، زیرا مونومر و ترکیبات آزاد شده از پلاستیک با قرارگیری نان داغ در آن سلامت انسان را به خطر می اندازد.

در راستای دستیابی به هدف روز بدون کیسه پلاستیکی، کانون های محیط زیست 354 سرای محله شهر تهران اقدام به آگاهی رسانی به شهروندان در خصوص مشکلات و معضلات بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه پلاستیکی نمودند.

شناسایی نانوایی های دوستدار محیط زیست و ترغیب آن ها به ارائه کمتر کیسه های پلاستیکی به شهروندان و معرفی جایگزین مناسب از اهم فعالیت ها و برنامه های فعالین کانون های محیط زیست محلات است.

لازم به ذکر است، در خصوص کاهش کیسه های پلاستیکی در نانوایی ها کارگروهی با حضور نمایندگان اتحادیه نانوایی های سنتی شهر تهران و مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین قابل توجه است اگر هر فرد ایرانی روزانه یک کیسه پلاستیکی کمتر مصرف نماید، سالانه دو برابر وسعت ایران در مصرف کیسه پلاستیکی صرفه جویی خواهد شد.

گفتنی است، در راستای آگاهسازی شهروندان و کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی سفره نان خانواده به مناسبت روز بدون کیسه پلاستیکی21 تیرماه به صورت نمادین بین شهروندان در بوستان اوستا توزیع شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: