جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 تير 1396     
خصوصی سازی با شیوه واگذاری های اخیر دردی از صنعت خودرو دوا نخواهد کرد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از حمایت بی رویه دولت از خودروسازان گفت : با چنین شرایطی نه تنها صنعت خودرو ایران رقابتی نخواهد شد بلکه با برداشت حمایت های دولت از این صنعت بی شک این صنعت به زمین خواهد خورد.

 

رضا علیزاده اظهار داشت : صنعت خودروسازی ایران از ابتدا مسیر اشتباهی را طی نموده و همچنان نیز این راه اشتباه را ادامه می دهد.

وی با اشاره به وضعیت ایمنی و کیفی خودروهای داخلی افزود :  در شرایطی که نه کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی قابل قبول است و نه قیمت ها رقابتی است مسلما هر گونه قیمت گذاری تولیدات نیز نتیجه ای را برای بازار و تولیدات داخلی به دنبال نخواهد داشت.

وی با انتقاد از جریان قیمت گذاری خودروها ، تاکید کرد : کجای صنعت خودرو سازی ما درست است  که حال در حوزه قیمت گذاری آن نیز بحث و بررسی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد : تنها راه نجات صنعت خودرو ایران ، خصوصی سازی است البته نه به شیوه واگذاری هایی که در این مدت صورت گرفته که وزیر کماکان در تعیین مدیرعامل و هیات مدیره شرکتها نقش مستقیم دارد و همچنان سایه دولت بر این صنعت وجود دارد و موجب ایجاد  بازار انحصاری شده که قطعا این روند دردی از این صنعت دوا نخواهد کرد.

وی گفت : تا زمانی که کل صنعت خودرو سازی کشور به بخش 100 درصد خصوصی واگذار نکنیم  این مشکلات حل نخواهد شد.

نماینده ورزقان در مجلس دهم با تاکید بر نقش خصوصی سازی در رفع مشکلات موجود در قیمت و کیفیت تولیدات خودروسازان ، افزود : باید تعرفه واردات خودروهای خارجی به شکل منطقی اصلاح شود و همزمان اجازه داد تا قیمت تولیدات داخلی را بازار تعیین کند.

علیزاده با انتقاد از حضور بی تاثیر شورای رقابت در جریان کنونی بازار خودرو گفت : در کجای دنیا مرسوم است که شورایی برای تولیدات خودروسازان قیمت تعیین کنند در حالی که همگی معتقدند که قیمت هر کالایی را جریان عرضه و تقاضا و بازار تعیین می کند.

وی اظهار داشت : متاسفانه سالهای زیادی است که انحصار در بازار خودرو ایران  ایجاد شده است، قطعا در این شرایط نیز بازار خودرو ایران رشد نخواهد کرد.

وی در ادامه توصیه کرد : باید قدرت انتخاب به خریدار واگذار شود تا مشتری با توجه به کیفیت و قیمت ، محصول مورد دلخواه را انتخاب کند بی شک در چنین شرایطی بازار نیز رقابتی خواهد شد.

وی افزود : در بازاری که خودرو قیمت گذاری می شود و معمولا درصدی افزایش نیز صورت می گیرد باید حقوق مصرف کننده نیز لحاظ شده و تلاش شود تا بازار خودرو به وضعیت ثبات و پایداری در قیمت دست یابد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: