جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 14 تير 1396     
افزودن 5 گونه جدید پرنده به باغ پرندگان تهران

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از افزودن 5 گونه جدید به باغ پرندگان تهران خبر داد و گفت:در حال حاضر 168 گونه پرنده در این باغ موجود است.

 

 حسین سیگارودی در این باره گفت: بر اساس پایش هایی که از عملکرد باغ پرندگان طی یک سال اخیر شده و مطابق با سطح رضایتمندی مدیران و مسئولین از نتایج این پایشها و بازدیدهای میدانی از سطح مجموعه در دوره های زمانی مختلف، با همکاری سازمان محیط زیست تعدادی پرنده شامل عقاب دشتی، عقاب طلایی، عقاب امپریال، سارگپه و طوطی سبز به این مجموعه اضافه شد.

معاون خدمات شهری منطقه4 در ادامه گفت: این پرندگان قابلیت آزاد سازی در حیات وحش را نداشته و برخی از آنها از نظر جسمی دارای مشکلاتی هستند که در این مجموعه تحت مراقبت های تغذیه ای و دامپزشکی قرار می گیرند.

سیگارودی با اشاره به امکانات و شرایط باغ پرندگان گفت: در این مجموعه زیستگاه های مناسبی جهت نگهداری از انواع پرندگان، خصوصا پرندگان شکاری ساخته شده و در بخش کابل و تور نیز این زیستگاه ها با وسعت بیش از 6 هکتار در دست احداث می باشد.

وی ادامه داد: زیستگاه های موجود روزانه نظافت و شستشو می شود و گروه دامپزشکی به صورت تمام وقت جهت نظارت بر سلامت پرندگان و انجام اقدامات درمانی حضور دارند. جیره غذایی پرندگان نیز بر اساس نظرات تیم دامپزشکی و پرنده شناسی، بر حسب شرایط آب و هوایی در فصول مختلف و فصل تولید مثل پرندگان طی وعده های مشخص، تهیه می شود.

سیگارودی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پرندگان در بخش قرنطینه نگهداری می شوند و پس از گذراندن دوره سی روزه به زیستگاه مخصوص منتقل خواهند شد..

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: