جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 تير 1396     
اعلام همکاری اتحادیه نانوایان تهران جهت کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران گفت: موضوع مدیریت مصرف کیسه های پلاستیکی در نانوایی ها بسیار حائز اهمیت است و نباید کیسه پلاستیکی جزء لاینفک خرید نان است.

 دکتر گلمکانی رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در شورای سیاستگذاری روز بدون کیسه پلاستیکی با اشاره به اینکه رسیدن به روز بدون پلاستیک یک آرمان است، گفت: در دنیای امروز استراتژی های مدیریتی در حوزه محیط زیست بیشتر به سوی اصلاح الگوی مصرف کیسه های پلاستیکی است.

 

به گزارش «تهران سما» به نقل از دکتر گلمکانی وی ادامه داد: لازم است در این زمینه با همکاری و مشارکت تمامی سازمان ها و نهادها در زمینه تغییر رفتار شهروندان اقدامات موثری برداشته شود و الگوی مناسبی جایگزین گردد.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست با اشاره به اینکه هر خانواده ایرانی به طور متوسط روزانه سه کیسه پلاستیکی وارد چرخه محیط زیست می کند، گفت: متاسفانه در نانوایی ها با توجه به میزان تقاضا در بازار، کیسه های پلاستیکی مصرف می شود که قرارگیری نان در آن ها باعث آزاد شدن مونومرها و ترکیبات خطرناک شده که زمینه ساز بروز چندین بیماری هستند.

ایشان همچنین با بیان اینکه با هر بار مصرف نکردن یک کیسه پلاستیکی در هفته و در هر خانواده از مصرف حدود یک میلیارد کیسه پلاستیکی در سال جلوگیری می شود، گفت: می توان با اطلاع رسانی مناسب در نانوایی ها، مردم را از عواقب مصرف کیسه های پلاستیکی برای حمل نان داغ آگاهی داد.

گلمکانی با تاکید بر مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی ناشی از استفاده کیسه های پلاستیکی، خاطرنشان ساخت: موضوع مدیریت مصرف کیسه های پلاستیکی در نانوایی ها بسیار حائز اهمیت است و نباید کیسه پلاستیکی جزء لاینفک خرید نان باشد.

وی در پایان با یادآوری هدف اصلی روز بدون کیسه پلاستیکی (21 تیرماه) که آگاهسازی در راستای ضرورت کاهش استفاده از ظروف و کیسه های پلاستیکی و استفاده از روش های جایگزین است، گفت: باید در این مسیر به جایی برسیم که تهران الگوی سایر شهرها و کلانشهرها قرارگیرد.

لازم به ذکر است، در 21 تیرماه روز بدون کیسه پلاستیکی برنامه های آموزشی- فرهنگی مانند برگزاری جشنواره ها و ویژه برنامه های آموزشی، آموزش چهره به چهره موضوع مذکور در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های شهروند و ... با مشارکت مناطق 22گانه برگزار می گردد.

شایان ذکر است در این نشست رئیس اتحادیه نانوایان تهران آقای زراعت کار ضمن بیان ایراداتی از همکاری اتحادیه نانوایان جهت انتخاب جایگزین مناسب برای حمل نان به جای کیسه پلاستیکی استقبال کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: