جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 آبان 1393     
داعش هیچ جایگاهی درعراق ندارد

 

 

 نوری المالکی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل فرودگاه هاشمی نژاد مشهد اظهار کرد: هدف از  سفرم به خراسان رضوی تجدید دیدار با مقامات این استان و زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) به منظور تجدید عهد با این امام بزرگوار است.

وی در خصوص آینده گروه‌های تروریستی همچون داعش در منطقه گفت: گروه های تروریستی از جمله داعش مشکل جدیدی هستند که در سطح دنیا مطرح شده و هیچ جایگاه و آینده ای در کشور عراق ندارد.

نوری المالکی افزود: کشور عراق با همت نیروهای امنیتی، ارتش و بسیج مردمی و مردم داوطلب در آینده ای نه چندان دور گروه های تروریستی از جمله داعش را از تمامی مناطق عراق بیرون خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همانظور که می دانید این گروه در سوریه نشات گرفت و سازماندهی شد که علاوه بر خارج شدن از عراق باید از کشور سوریه نیز خارج شوند چرا که آنها از کشور سوریه به عنوان پایگاه استفاده می کنند.

معاون رئیس جمهور عراق با اشاره به دیدارش با رهبر معظم انقلاب و مسئولین ارشد کشور بیان کرد: در خصوص افق های همکاری و  زمینه های گسترش مناسبات دو کشور از جمله بخش های اقتصادی، سیاسی، تجاری و  امنیتی به بحث و تبادل نظر پرداختیم و توافق کردیم که تمام این مناسبات می تواند عامل مناسبی برای تقویت ثبات و امنیت در منطقه باشد.

نوری المالکی تصریح کرد: در این دیدارها نحوه برخورد کشور ایران و عراق با خطرات منطقه همچون داعش و همچنین در مورد برخورد با گروه‌های تروریستی و حامیان آنها از منادیان فرقه گرایی و نفاق به بحث و تبادل پرداختیم و امیدواریم با همکاری دو کشور ایران و عراق بتوانیم با حرکت‌های گروه‌های تروریستی در منطقه برخورد و جلوی اقدامات آنان گرفته شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: