جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 آبان 1393     
فاینانس ها محقق شود خطوط مترو دوساله تکمیل می شود

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ،مدیر عامل شرکت متروی تهران گفت:‌ فاینانس ها محقق شود خطوط مترو دوساله تکمیل می شود.

هابیل درویش در یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت تامین اعتبارات از طریق فاینانسها گفت: خوشبختانه مشکل تامین فاینانس برطرف شده است که اگر این اعتبار به میزان کافی محقق شود همه خطوط مترو ظرف کمتر از 2 سال به بهره‌برداری و تعداد سفرهای مترو به بیش از 10 میلیون سفر می‌رسد.

وی گفت: در متروی تهران به شکل همزمان 6 خط را در دست اجرا داریم که 4 خط درون شهری و 2 خط برون شهری است ،که خطوط درون شهری شامل خطوط 3 ، 6 ، 7 و توسعه غربی خط 4 تا فرودگاه مهرآباد است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ سالی مانند امسال مورد توجه مدیریت شهری نبوده است، گفت: خط7 با 27 کیلومتر طول و 25 ایستگاه از شرق و ورزشگاه تختی شروع می‌شود و پس از عبور از بزرگراه بسیج، محلاتی، 17 شهریور به بیمارستان امام خمینی، بیمارستان و برج میلاد و در نهایت به میدان صنعت ختم می‌شود و در حال حاضر 28 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت مترو درباره خط 6 گفت: این خط که 26 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ، مسیری از جنوب شرقی شهر تا شمال غربی را طی می‌کند از شهرری شروع می شود و در ایستگاه کن به پایان می‌رسد.

درویش افزود:‌ ما روزانه بیش از 50 متر در کارگاه ها احداث مترو، تونل ساخته‌ایم که چندین برابر استاندارد است، در حال حاضر نیز 20 هزار نفر در پروژه‌های مختلف مترو در حال کار هستند و پیش بینی می شود خط 6 در سال 94 به بهره برداری برسد.

وی در ادامه درباره بخش غربی خط 4 نیز گفت: توسعه این خط از سمت غرب به طول 4 کیلومتر و با 3 ایستگاه در حال اجرا است که در نهایت این خط را به فرودگاه مهرآباد می‌رساند.

درویش درباره مرحله دوم احداث خط 3 نیز افزود: این خط با 37 کیلومتر طول و 28 ایستگاه یکی از طولانی ‌ترین خطوط ما است که در حال حاضر از جاده ساوه تا مصلی به بهره‌برداری رسیده است .

وی اضافه کرد: در 18 کیلومتر مسیر مرحله دوم خط 3 که از مصلی تا میدان قائم است بیش از 60 جبهه کاری وجود دارد و همزمان عملیات لاینینگ، تحکیم و ریل‌گذاری در دست اجراست، البته در این مسیر به مشکل سنگ و قنات برخوردیم که آن را حل کردیم و در حال حاضر پیشرفت فاز 2، 66 درصد است.

درویش با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته سالانه حدود 7 تا 8 کیلومتر مترو ساخته می‌شود، ادامه داد: توسعه خط 3 به سمت تجریش نیز در دست اجراست به این صورت که این خط از ایستگاه اقدسیه انشعاب می‌گیرد و به خط یک وصل می‌شود و تونل آن اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت مترو درباره تلاقی این خط با پروژه اطلس مال گفت: تونل این پروژه قبل از احداث ساختمان اطلس‌مال ساخته شده و آنها براساس پروژه ما و با در نظر گرفتن مقتضیات در حال کار هستند.

درویش سپس به پروژه مترو تهران پرند اشاره کرد و گفت: دولت در یک مقطعی این پروژه را از شهرداری گرفت و خودش مشغول به کار شد اما در سال 91 مجدداً آن را به شهرداری واگذار کرد، این خط به فرودگاه امام خمینی و شهر پرند می‌رود و با ساخت بیش از 10 کیلومتر تونل و 19 پل و 15 کیلومتر ریل گذاری بیش از 77 درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل شرکت مترو گفت:‌ ما امروز 13 هزار میلیارد تومان پروژه را در تهران داریم پیش می‌بریم که این حجم عظیم از کار حمایت اعتباری و قانونی دولت به ویژه در بحث فاینانس را می‌طلبد.

درویش سپس به اقدامات انجام شده در سال جاری برای تامین پله برقی‌های ایستگاه‌های مترو پرداخت و گفت: برای پروژه‌هایی که امسال به بهره‌برداری می‌رسد 444 دستگاه پله برقی خریده‌ایم که از این تعداد 132 دستگاه وارد کشور شده، 96 دستگاه نصب شده و بقیه نیز تا پایان سال وارد می‌شود.

وی گفت: پیش‌تر در نگهداری و تعمیر پله‌های برقی مشکل داشتیم که برای رفع آن امسال در قراردادهای خرید ازشرکت سازنده خواسته‌ایم برای 5 سال تعمیر و نگهداری پله‌ها را بر عهده بگیرد و دو پیمانکار را در این زمینه بکار گرفته ایم .

درویش افزود: ما امروز در بخش ساختمان در مترو نه تنها 100 درصد بومی بلکه آماده ارائه خدمات به کشورهای همسایه نیز هستیم، در بخش تجهیزات نیز تا سال گذشته نیمی از تجهیزات مورد نیاز ما تولید داخل بود که امسال با 7 درصد رشد به 57 درصد رسید.

وی در ادامه به پروژه‌های اقماری مترو پرداخت و گفت: یکی از این پروژه‌ها خط تهران - ورامین - پیشوا است که دولت دهم آن را به ما تحویل داد، این خط 50 کیلومتر طول و 4 ایستگاه دارد که زیرسازی و ریل‌گذاری آن تمام شده است .

مدیر عامل شرکت متروی تهران با تاکید بر اینکه اعتبارات دولتی و فاینانس برای پیشرفت کار مترو حیاتی است، گفت: امسال یکی از بهترین سال‌ها از نظر تخصیص اعتبارات مترو بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: