جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 تير 1396     
شهردار منطقه دو خبر داد :
توسعه فضای سبز شهری در سطح منطقه 2

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛شهردار منطقه دو از توسعه فضای سبز شهری منطقه دو با هدف ایجاد و توسعه کمی و کیفی فضای سبز پایدار و متنوع ، تغییر گونه های گیاهی منطقه و استفاده از گونه هایی مقاوم و متناسب با آب و هوای گرم خبر داد .

 عزیزاله نظری در راستای ساماندهی فضای سبز منطقه دو افزود : مطالعات طراحی شبکه‌های آبرسانی و آبیاری فضای سبز در راستای سیاست صحیح جداسازی شبکه آب شرب از شبکه آب فضای سبز در جهت تعدیل شرایط بحران آب، بهبود شرایط زیست محیطی و کاهش سهم مصرف آب فضای سبز از بخش آب تصفیه شده شهرها و همچنین کاهش هزینه‌های مرتبط و افزایش راندمان آبیاری برای فضای سبز شهرداری‌های کشور انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با اجرای احداث مخازن آبرسانی فضای سبز، امکانات بالقوه برای مصارف عمومی شهرداری از جمله آتش‌نشانی و سایر خدمات به خصوص در فصول غیرآبیاری که نیاز به این گونه خدمات بیشتر خواهد بود فراهم می‌شود.

نظری افزود : با هدف مدیریت مصرف انرژی و صرفه جویی در مصرف آب مخازن آبرسانی فضاهای سبز شهری با ایجاد فضای سبز و درختان مقاوم در شهرک بوعلی و خیابان ایران زمین احداث شد.

شهردارمنطقه دو اظهارکرد : به منظور حفظ محیط زیست و کاهش مصرف آب در آبیاری فضای سبز توسعه شبکه آبرسانی و احداث مخازن ذخیره آب در اولویت برنامه های اداره فضای سبز منطقه قرار دارد.

شهردار منطقه دو در پایان تصریح کرد : ایجاد فضای سبز شهرک بوعلی به مساحت 2200مترمربع و خیابان ایران زمین به مساحت 2500مترمربع با کاشت گونه های مقاوم از جمله: درخت اقاقیا ، کاج مشهد و بید مجنون و احداث مخازن آبرسانی جهت آبیاری از طرح های اجرا شده اداره فضای سبز منطقه است که در راستای صرفه جویی در مصرف آب طرح پروژه آبیاری بارانی در بزرگراه‌ها وبوستان ها در حال اجرا است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: