جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 تير 1396     
پروژه ساماندهی و احیا رودخانه وردآورد تکمیل شد

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛پروژه ساماندهی و احیا رودخانه وردآورد در بخش بالادست تقاطع بزرگراه شهید خرازی تکمیل شد.

 

مهندس علیرضا یعقوبی مدیرعامل شرکت خاکریزآب ضمن اعلام خبر فوق افزود: در این پروژه، مسیر 614 متری رودخانه وردآورد در بخش بالادست تقاطع بزرگراه شهید خرازی، به جای احداث کانال بتنی به صورت تثبیت بستر طبیعی مسیل ساماندهی شده است تا ضمن هدایت آبهای سطحی، به افزایش سطح تراوایی آبخوان ها و سفره های زیرزمینی نیز کمک شود.

وی با اشاره به توسعه کالبدی شهر تهران در مناطق 21 و 22 و همچنین وجود 3 معبر بزرگراهی مهم در مسیر رودخانه وردآورد، جلوگیری از وقوع سیلاب را به عنوان یکی از اهداف مهم این پروژه برشمرد و یادآور شد حفاظت از پایه های پل تقاطع بزرگراه شهید خرازی با رودخانه وردآورد در مقابل سیلاب های احتمالی، یکی از الزامات اصلی اجرای این طرح بوده است.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب، اجرای عملیات عمرانی در مجاورت بزرگراه شهید خرازی و احتمال وقوع سیلاب را از حساسیت های اجرای این پروژه دانست و بابیان آنکه عملیات خاکی محدوده اجرای پروژه حدود 98 هزار مترمکعب بوده است، از اجرای عملیات سنگ چینی به میزان 38300 مترمکعب خبر داد و گفت: حجم دیوار سنگی گابیونی اجرا شده در پروژه ساماندهی و احیای رودخانه وردآورد بیش از 4 هزار متر مکعب و حجم پشته ریزی انجام شده در این دیواره سازی حدود 2500 متر مکعب بوده است. وی همچنین از اجرای بیش از 2400 مترمربع لایه آب بند ژئوتکستایل به منظور جلوگیری از نفوذ مصالح ریزدانه خبر داد.

به گفته مهندس یعقوبی، تامین و حمل سنگ و مصالح موردنیاز از معادن اطراف پایتخت و لزوم استفاده از ماشین آلات خاص، از دیگر دشواری های اجرای پروژه بوده است.

گفتنی است رودخانه وردآورد از رشته کوه های البرز سرچشمه می گیرد و پس از عبور از محدوده روستاهای وردیج و واریش، در امتداد شمالی- جنوبی، اراضی مناطق 21 و 22 شهرداری تهران را پشت سرگذاشته و به سمت پایین دست ادامه مسیر می دهد. شهرداری تهران طی سال های اخیر نگاهی ویژه به مقوله احیای رودخانه های شهر تهران داشته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: