جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 تير 1396     
معاینه فنی دوگانه سوزها اجباری شد

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛مدیر اجرایی معاینه فنی کشور با بیان اینکه معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز اجباری می شود، گفت: تست چشمی خودروهای دوگانه سوزی که دارای مخزن سی ان جی هستند از ابتدای تیرماه اجباری شد.

 

سعید قیصر با اشاره به اینکه تست سطح یک خودروهای دوگانه سوز در مراکز معاینه فنی مجاز سطح کشور انجام می شود، افزود: کلیه خودروهای دوگانه سوز ملزم به اخذ معاینه فنی معتبر از مراکز مجاز هستند به طوری که از ابتدای تیرماه انجام تست های معاینه فنی برای این خودروها الزامی  است.

وی در ادامه تصریح کرد: تست معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز از طریق نرم افزار سیمفا انجام می شود به طوری که هم اکنون تجهیزات و نرم افزارهای مربوطه در مراکز نصب گردیده و کلیه مراکز از آمادگی لازم جهت انجام تست این خودروها برخوردارند.

وی با بیان اینکه تست معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز سختگیرانه تر از قبل شده است، اظهار داشت: در صورتی که مالکین خودروهای دوگانه سوز نسبت به اخذ برگه معاینه فنی از مراکز معتبر اقدام نکنند و فاقد برگه معاینه فنی باشند در صورت تردد مشمول جریمه 50 هزار تومانی خواهند شد.

وی با اشاره به الزام اخذ معاینه فنی برای موتورسیکلت ها خاطرنشان کرد: البته الزام اخذ معاینه فنی برای موتورسیکلت ها نیز در دستور کار قرار گرفته و مراکز در حال آماده سازی برای انجام این تست هستند در حالی که اغلب مراکز کشور فاقد تجهیزات انجام تست معاینه فنی موتورسیکلت ها بوده اند.

وی با اشاره به اینکه جریمه در نظر گرفته شده برای موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی همچون سایر وسایل نقلیه 50 هزار تومان است، اذعان داشت: در راستای کاهش آلایندگی زیست محیطی حدود مجاز جدیدی برای معاینه فنی موتورسیکلت ها و خودروهای دوگانه سوز در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان های حمل و نقل همگانی کشور ابراز داشت : میزان مراجعات روزانه به مراکز معاینه فنی در سال جاری بالغ بر 40 هزار دستگاه خودرو است.

قیصر با بیان اینکه هدف از الزام اخذ معاینه فنی برای وسایل نقلیه ، کاهش آلودگی هوا و تقلیل میزان آلایندگی های زیست محیطی است، افزود : البته تعداد مراکز و خطوط معاینه فنی سطح کشور بر حسب نیاز در حال افزایش است و نظارت بر عملکرد مراکز در طی سال جاری افزایش یافته و کلیه مراکز ملزم به انجام تست های جدید معاینه فنی برای خودروها هستند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: